Ako ne znate gde možete da kupite prokelj, nemojte da pozivate broj za hitne slučajeve, kao što se to desilo policiji u Velsu.
Čelnici u policiji kažu da su primili pozive u vezi sa izgubljenom karticom za prevoz, zalutalom ovcom, kao i nadoknadom novca za dopunu kredita na mobilnom telefonu.
Oni mole ljude da ne zloupotrebljavaju liniju za hitne slučajeve tokom već prezauzetog perioda oko božićnih praznika.
Apel je usledio mesec dana pošto je služba Hitne pomoći u Velsu saopštila da su tokom prethodne godine preko linije za hitne slučajeve dobili pozive zbog štucanja i peckanja posle brijanja bikini zone.
Od oko 230.000 poziva koje je policija Severnog Velsa primila tokom godine, oko 68.000 su bili pozivi zbog hitnih slučajeva.
Saopštili su da je ova telefonska linija korišćena za brojne ne-hitne slučajeve ove godine:
*Jedan farmer je zvao da kaže da “mu je prekipelo” od zalutale ovce u njegovom dvorištu.
*Jedan čovek je zvao da kaže da je izgubio svoju karticu za prevoz autobusom.
*Jedna mušterija je zvala da kaže da su zaposleni u radnji odbili da refundiraju novac za karticu za dopunu kredita na mobilnom telefonu.
“Svaki nepotreban poziv koji dobijemo nam smanjuje slobodno vreme za pozive koji se tiču stvarnih policijskih pitanja”, rekao je privremeni inspektor Geri Lojd.
Dodao je da policija “nije taksi servis”, iako tokom Božićnih praznika redovno dobija pozive od ljudi kojima je potreban prevoz do kuće, “često jer im nije ostalo dovoljno novca.”
Policija u Severnom Velsu je takođe naglasila činjenicu da je primila 17.000 prekinutih poziva za hitne slučajeve ove godine.
Svaki od njih mora da se proveri kako bi se “osigurala bezbednost onog ko je zvao”, rekao je inspektor.
Policija Južnog Velsa je rekla da pozivi hitnim službama poput jednog gde je osoba zvala da pita gde da kupi prokelj, “izlažu živote riziku.”
A policija iz velške oblasti Difed Pauvis je zamolila ljude da “okrene pravi broj”, rekavši da treba da zovu regularan policijski broj ukoliko nije u pitanju hitan slučaj.