Polako se vraćamo starim navikama u kupovini. Tržište Srbije funkcioniše uobičajeno. Nema nestašica, a snabdevanje je stabilno. To ne znači da će onlajn trgovina sada biti zapostavljena. Trgovci kažu da će i dalje jačati taj kanal prodaje koji je bio nepravedno zapostavljen.
Na samom početku pandemije, pored sredstava za dezinfekciju, veliku potražnju činile su osnovne životne namirnice. Najviše se tražilo brašno, ulje, riblje konzerve i testenine, a tokom njenog trajanja najveću potražnju imala su sveža jaja, ulje i meso, kažu u Privrednoj komori Srbije.
Tokom trajanja vanrednog stanja, zbog pandemije koronavirusa mnogi su otkrili onlajn kupovinu, a ovaj način prodaje značajno je rastao, kažu trgovci. Mnogi od njih duplirali su kapacitete, povećali broj ljudi i vozila u tom segmentu prodaje.
“I nakon perioda vanrednog stanja ostala je povećana potreba i potražnja kupaca za onlajn prodavnicom koja je porasla više od 60 posto. Takođe je primetno da kupci u onlajn prodavnici kupuju namirnice koje su nekad tradicionalno pazarili u prodavnicama kao što su voće, povrće, delikates, meso. Na primer, potražnja za kategoriju mesa je porasla za više od četiri puta”, izjavila je Milica Popović iz kompanije “Delez Srbija”.
U Privrednoj komori kažu da kriza nije značajnije pogodila domaću trgovinu.
“Zanimljivo je da smo mi tokom ove krize naučili da zavisimo od sopstvene proizvodnje. Činjenica da je više od 80 odsto domaćih proizvoda na domaćim policama daju nam jasnu poruku da moramo jačati domaću prerađivačku industriju i taj odnos koji potrošači imaju prema domaćim brendovima nam je značajno pomogao tokom same krize”, istakao je Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.
Potrošači se ponovo okreću kupovini u većim radnjama, gde se na jednom mestu može pronaći sve za jedno domaćinstvo.
Važna im je sigurna kupovina i žele da proizvodi budu kvalitetni i potpuno bezbedni.