Poslovanje na internetu već godinama nezadrživo raste, a profit se meri u stotinama milijardi dolara. I-komers je pre samo desetak godina predstavljao tržište u povoju koje sada dominira. Sve se promenilo razvojem tehnologije, pre svega smartfonova, koji su promenili način na koji pristupamo onlajn sadržaju. Klasične prodavnice se sve više suočavaju sa izborom da ili uvedu onlajn opciju prodaje ili da – nestanu.
Veliki broj ljudi u Srbiji preko interneta pre svega gleda dostupnost i cenu proizvoda, ali prodavci koji svoju robu prodaju onlajn kažu da beleže izrazit rast poslovanja, izjavio je član upravnog odbora Asocijacije i-komers Srbija i direktor “Netokracije” Marko Mudrinić.
Više od 80 odsto građana koji su kupovali preko interneta ima pozitivno iskustvo. Mudrinić kaže da je to logičan sled događaja, zbog mogućnosti pretrage, kupovine po nižim cenama i drugih pogodnosti.
Prema oceni Mudrinića, i-komers u Srbiji je i dalje u povoju, ali da stvari idu na bolje.
Nove izmene Zakona o trgovini predviđaju i promene u onlajn tržištu. Mudrinić je naveo da će postojati veće mogućnosti za dropšiping, trgovci će moći da ističu cene i u stranim valutama, elektronske platforme biće prepoznate.
Najveća regionalna digital komers konferencija održaće se sutra u Naučno-tehnološkom parku Beograd. Mudrinić je istakao da će jedna od tema konferencije biti i uvođenje cenkanja i u onlajn trgovinu.
Još jedna tema biće i tokenizacija kartica u Srbiji. To predstavlja mogućnost da kupac koji ima karticu može da je “smesti” na pametan sat ili telefon i na taj način plaća.