U godini koronavirusa nijedna zemlja u svetu, osim Kine, o ekonomskom rastu ni ne govori. Još se svode računice ali je već jasno da će se neke privrede suočiti i sa dvocifrenim padom. Procenjuje se da će u Srbiji pad biti 1 do 1,5 odsto, među najmanjima u Evropi, što je dobrim delom rezultat državnih ulaganja u infrastrukturu i pristiglih investicija.
Rekonstrukcija magistralnog puta od Čačka do Zlatibora, konačno je završena. U obnovu pedesetak kilometara saobraćajnice uloženo je 2,6 milijardi dinara.
“Urađena je rekonstrukcija sedam mostova, od kojih su najveći izazov predstavljali mostovi Sušica i Krivaja iz razloga što su stubovi tih mostova po 40 metara. Radili smo visećim skelama”, kaže Slobodan Božović, tehnički direktor preduzeća “Putevi Užice”.
Na više lokacija od Pojata do Kruševca radi se na trasi budućeg auto-puta od Pojata do Preljine. Skoro 112 kilometara Moravskog koridora povezaće sedam opština, pola miliona stanovnika i više od 20.000 kompanija. Brži privredni razvoj i nove, strane investitore očekuju i u Trsteniku.
Milena Turk, predsednica Opštine Trstenik ističe da samo blizina auto-puta i otvaranje još jedne industrijske zone koja je planirana između Trstenika i Vrnjačke Banje će svakako Trstenik učiniti i atraktivnijim i pristupačnijim.
Na trasi Koridora 11, radi se na nastavku auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege.
Uz auto-put od Beograda do Preljine u čačanski kraj već su stigli nemački investitori, pa put Evrope brže odlaze delovi za automobile.
“Direkcija je prepoznala potencijal ovde u fabrici u Čačku, da ubrza neke projekte, da ranije dobijemo mašine, za koje nam je potrebno dosta zaposlenih na svim nivoima, svih profila”, kaže Nenad Medenica, generalni direktor fabrike “Forverk”.
Novi pogoni, skladišta i hale na 15.000 kvadratnih metara grade se u Zrenjaninu gde će se proizvoditi 13 miliona automobilskih guma godišnje. Na tim poslovima će, prema najavama, biti uposleno 1.200 radnika.
Simo Salapura, gradonačelnik Zrenjanina smatra da je privreda tog grada dobila jedan novi zamajac u smislu da su proširili industrijske zone za nove investiture na 500 hektara, takođe stanogradnja u gradu je procvetala. Ili je izgrađeno ili se gradi 500 novih stanova.
U pogonu kanadske fabrike u Aleksincu već se prave presvlake za automobilska sedišta i prave planovi za veću proizvodnju. Neke Nišlije očekuje zaposlenje u novoj kineskoj fabrici.
“Očekuje se oko 1.000 zaposlenih, novozaposlenih i mislim da će to biti jedna od najmodernijih tehnoloških fabrika obzirom na to da je površina fabrike ogromna, a broj radnika relativno mali. To govori o tome da će se primenjivati najmodernije tehnologije”, poručuje Aleksandar Milićević, direktor regionalne privredne komore Niš.
Nova radna mesta i razvoj grada očekuju i u Pančevu, gde se gradi fabrika komponenti za auto-industriju.