Ljiljana Pavlović iz Unije poslodavaca Srbije kaže za RTS da je, prema istraživanju, 94 odsto preduzeća imalo ozbiljnih poteškoća u funkcionisanju tokom vanredne situacije. Najteže je prošao sektor ugostiteljstva i turizma, ističe Pavlovićeva.
U istraživanju koje je tokom aprila sprovela Unija poslodavaca Srbije, 54 odsto preduzeća navelo je da je kriza imala veliki uticaj na njihovo poslovanje.
Ljiljana Pavlović je, gostujući u Jutarnjem programu, prenela da je još 40 odsto preduzeća izjavilo da je imalo negativan uticaj na srednjem nivou, što znači da je ukupno 94 odsto imalo ozbiljnih poteškoća u funkcionisanju tokom vanredne situacije.
Kaže da su najteže pogođena mikro-preduzeća i preduzetnici i dodaje da je istraživanje pokazalo da je njih oko 65 odsto imalo ozbiljnih problema, a još 30 procenata je imalo srednje negativan uticaj krize na poslovanje.
“Najteže je prošao sektor ugostiteljstva i turizma. Tu nemamo gotovo nijednog privrednika koji nije izjavio da je kriza visoko uticala na njihovo poslovanje”, ističe Pavlovićeva.
Što se tiče vremena koje preduzećima treba da izađu iz krize, navodi da je jedna trećina rekla da bi relativno brzo mogli da se oporave, za mesec dana, ali dve trećine je onih koji su izjavili da im je za to potrebno tri do šest meseci.
“Različiti sektori su imali različite probleme. Ono što može da objedini sve sektore kada su u pitanju konkretni problemi, to je pre svega pad tražnje pad prometa. Veliki broj poslodavaca je imao problem sa lancima nabavke. Javilo se i usko grlo kada je u pitanju prevoz zaposlenih, kao i kod niza administrativnih procedura”, navodi Pavlovićeva.
Ističe da je veoma mali procenat onih poslodavaca koji su odlučili da otpuste svoje zaposlene.
“Posmatrano po sektorima, najveću štetu odnosno najviše ljudi je ostalo bez posla u sektoru turizma i ugostiteljstva i to je negde bilo očekivano”, napominje Pavlovićeva.
Što tiče mera koje je vlada preduzela, navodi da su ih privrednici ocenili kao vrlo povoljne, ali očekuju da će biti i nastavka tih mera doći i da će država imati razumevanje i u narednom periodu
“Jedan broj poslodavaca nije bio zadovoljan, jer smatraju da su te mere zakasnele i da je trebalo ranije da se primene, ali u većini slučajeva mere su uglavnom dobro ocenjene”, ističe Pavlovićeva.