U čačanskom kraju uveliko se radi na trasi Koridora 11. Deonica auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege duga je 30,9 kilometara. Kako odmiču radovi i koliko to znači za privredu dragačevskog kraja, proveravala je ekipa RTS-a.
Na iskopu tunela Laz danonoćno se radi. Kroz planinu Jelicu urađeno je oko 300 metara u obe tunelske cevi najdužeg tunela na toj trasi.
Preko domaćinstva Milojka Ćosića u Pakovraću proći će kompletna leva traka budućeg auto-puta. Sa nestrpljenjem očekuje da odmaknu radovi, ali i da pronađe drugi dom.
“Ipak treba da prođe vreme da bi nekoga iselili, treba neko da se obezbdi, da napravi domaćinstvo ili da kupi nešto nebitno ko šta želi, ali za to treba vreme”, kaže Milojko Ćosić iz Pakovraća.
Završetku radova na deonici Preljina Požega raduju se i privrednici lučanske opštine. Samo iz ovih pogona godišnje dve hiljade šlepera sa njihovim proizvodima auto-putem odlazi ka Beogradu.
“Ranije nam je trebalo više od tri sata da dođemo do Beograda. Sada je to puno kraće, recimo za manje od dva sata a kad taj auto-put dođe i do Lučana, odnosno Požege, ja očekujem da to bude još neuporedivo kraće”, rekao je Srđan Janković iz preduzećea “Maksima” Lučani.
Novi kilometri moderne saobraćajnice od neprocenjivog su značaja za transportne firme koje svoje kamione svakodnevno šalju na drumove.
“Mi imamo dosta transportnih sredstava i svakodnevno su naši vozači i na putu, auto-putu Miloš Veliki i na drugim auto-putevima i po svetu. Auto-put je zakon za transportne firme, a i za sav narod koji funkcioniše”, smatra Zoran Pantelić iz preduzeća “Panekspres” iz Lučana.
I u lučanskoj namenskoj industriji ističu da im najveći deo proizvodnje odlazi na strana tržišta, a da je jedan od bitnih segmenata poslovnih ugovora poštovanje roka isporuke i dostavljanja robe. U tome će im pomoći duža trasa auto-puta.