Bentley Mulliner Bacalar je automobil bez krova sa enterijerom izrađenim od drveta starog 5.000 godina. Biće napravljeno samo 12 ovakvih automobila, a cena svakog je 2 miliona dolara (1,5 miliona funti, odnosno 1,75 miliona evra).
Britanska kompanija je planirala da prikaže luksuzni automobil na Sajmu u Ženevi, ali je spektakl otkazan zbog opasnosti od koronavirusa. Bentley je, poput ostalih proizvođača, odlučio da svoju ženevsku premijeru ljubiteljima četvorotočkaša predstavi putem interneta.
Bacalar je “barchetta”, odnosno automobil bez krova (barchetta – mali čamac, na italijanskom). Ne postoji ni pokretni krov od platna, pa je, kada pada kiša, najsigurniji je u garaži. Pokreće ga motor od 12 cilindara i 650 konjskih snaga, sa menjačem od osam brzina i pogonom na sva četiri točka, ali je snagu moguće prebacivati i na zadnje i na prednje točkove.
Ime je dobio po jezeru na meksičkom poluostrvu Jukatan. Iako liči na Bentley Continental GTC, Bacalar nema ništa zajedničko sa tim automobilom, osim ručica na vratima, piše CNN.
Enterijer je izrađen od drveta koje se tokom 5.000 godina održalo na prirodan način. Pronađeno je u rekama, jezerima i močvarama britanske regije Istočna Anglija. Milenijumi su drvo ofarbali u crno. Posle iskopavanja sušeno je u kontrolisanim uslovima, kako bi se sprečilo propadanje i očuvao prirodan izgled.
Iz kompanije kažu da ovaj način sređivanja enterijera ide u prilog održivom razvoju. Druga boja napravljena je od pepela pirinčane ljuske, nusproizvoda industrijske proizvodnje pirinča. Pepeo se koristi u pravljenju supstance koja daje sjaj boji. Umesto uobičajene srebrne boje, znak Bentley napravljen je od tamne bronze sa detaljima crnog titanijuma.
Prtljažnik se radi po meri kupca. Dizajniran je tako da se savršeno uklapa u prostor iza sedišta i delo je italijanske kompanije Schedoni. Pravi se prema postojećim dimenzijama automobila. Schedoni je kompanija specijalizovana za ovaj segment izrade vozila, a najviše dizajniraju prtljažnike sportskih i luksuznih automobila.
Bentley Bacalar je zamišljen kao prvi u nizu retkih i skupih automobila namenjenih bogatim kupcima. Strategija kompanije slična je strategiji sestrinske firme Bugatti, a obe su deo Volkswagen group. Bugatti je poslednjih godina predstavio nekoliko luksuznih modela koji su skuplji i od Bentley Bacalara – cena Bugatti Chirona je blizu 3 miliona dolara.
U borbu za najbogatije kupce uključuju se i drugi proizvođači. Aston Martin takođe pravi luksuzne automobile čije su cene izražene sa sedam cifara, a broj vozila ograničen je u toj meri da svi mogu stati na jednom parkiralištu.
Svih 12 Bentley Bacalara kupljeno je unapred. Budući vlasnici su u kontaktu sa odeljenjem Mulliner, kako bi izabrali detalje enterijera svog automobila. Mulliner posluje od 1760. godine kao firma specijalizovana za izradu kočija po želji kupaca. Sa razvojem automobilske industrije promenili su delatnost, pa decenijama rade karoserije skupih vozila, uključujući Bentley. Od 1959. godine Mulliner posluje u okviru kompanije Bentley.