Već krajem aprila auto-put kroz Grdelicu biće spreman da se pusti u rad, najavila je ministarka Zorana Mihajlović. Ističe i da će 103 kilometra Koridora 11, između Obrenovca i Preljine, biti u funkciji pre leta.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je asfaltirano najteže gradilište u Evropi – auto-put u Grdeličkoj klisuri, dužine 26,3 kilometra.
“Put kroz Grdeličku klisuru je sada asfaltiran i već krajem aprila on može da bude pušten u rad”, rekla je Mihajlovićeva gostujući u Dnevniku RTS-a.
Ističe da se značaj Koridora 10 vidi po broju automobila koji kroz njega prolaze.
“Godine 2014. imali smo 34 miliona automobila, uglavnom su nas zaobilazili i odlazili drugim, paralelnim Koridorom 4 preko Bugarske i Rumunije. Završili smo 300 kilometara auto-puta za poslednje četiri godine. Prošle godine imali smo 58 miliona automobila na Koridoru 10, ove godine očekujemo bar 60 miliona”, istakla je Mihajlovićeva.
Navodi da auto-put nije važan samo zbog tranzita, već i za privlačenje investitora kojima je uvek prvo pitanje kako da se priključe na Koridor.
Pored Koridora 10 koji se završava, završava se i 103 kilometra Koridora 11, između Obrenovca i Preljine. Ta deonica biće puštena u rad pre leta. U decembru će biti završena i deonica Surčin–Obrenovac.
KREĆU NOVI RADOVI, U JUNU I NA MORAVSKOM KORIDORU
Ministarka Mihajlović će se narednih dana sastati sa kineskim investitorima u Dubrovniku. Kinezi su do sada u Srbiji uložili pet milijardi evra, a predstoji potpisivanje novih memoranduma.
“U infrastrukturi su to uglavnom krediti za koje država daje garancije. Da nismo finansijski sposobni, mi ne bismo mogli da damo te garancije i ne bismo mogli u Dubrovniku da potpišemo memorandum za deonicu Beograd–Surčin, vrednu 70 miliona evra, i memorandum za deonicu ka Crnoj Gori Požega-Boljare, procena te deonice je između 1,5 do dve milijarde evra”, navela je Mihajlovićeva, dodajući da sledeće godine počinje da se radi deonica Beograd-Surčin.
Do juna će početi da se radi deonica Preljina–Požega, na Koridoru 11. Slede i radovi na novom auto-putu ka BiH, Sremska Rača – Kuzmin. U junu počinju i radovi na Moravskom koridoru, deonica Pojate–Preljina.
Tako ćemo imati neprekidan auto-put od Beograda do Čačka u dužini od 120 kilometara, što je važno zbog bezbednosti.
“Nije važno to samo zbog povezivanja sa Crnom Gorom. Ibarska magistrala je magistrala smrti i treba da uradimo sve što možemo da što pre imamo Koridor 11″, rekla je Mihajlovićeva.