Kada je 1990. godine porodica Janković osnovala kompaniju Maxima, na umu su imali trgovački biznis. Međutim, u periodu sankcija na srpskom tržištu nije bilo kvalitetnih materijala kojima bi trgovali i tako je 1994. u Lučanima započeta proizvodnja boja.
Maxima je počela proizvodnju u iznajmljenom prostoru poljoprivredne zadruge, sa početnim kapitalom od 800 nemačkih maraka i samo dva zaposlena, kaže za eKapiju Srđan Janković, direktor marketinga kompanije.
“Naš prvi proizvod bio je MAXIPOL, boja za unutrašnje zidove, koji je našu kompaniju i učinio prepoznatljivom. Bilo je planirano je da se proizvodi prevashodno za potrebe sopstvene maloprodaje, međutim, u odsustvu kvalitetnih materijala, tržište je dobro prihvatilo MAXIPOL pa je fokus polako prebacivan sa trgovine na proizvodnju boja”, navodi Janković.
On ističe da Maxima sa početnih 5 tona gotovog proizvoda na dan, danas, sa 215 radnika, može da proizvede i isporuči 1.000 tona dnevno, što je, dodaje, svrstava među lidere u proizvodnji materijala za završne radove u građevinastvu u regionu.
A ono što Maxima boje, maltere, lepkove, lakove i glet i fug mase izdvaja od drugih u ovom sektoru, u kojem je konkurencija velika, prema rečima našeg sagovornika jeste odnos cene i kvaliteta.
“Razlog za to je što ostvarujemo veliki fizički obim proizvodnje sa relativno malim brojem zaposlenih i većom produktivnošću manje opterećujemo cenu proizvoda učešćem rada. Budući da smo porodična firma, možemo da priuštimo sebi da radimo sa onom profitnom stopom koja nam omogućava da se razvijamo kao kompanija, a da pri tome tržištu nudimo proizvode odličnog kvaliteta, ne optrećujuci proizvod zaradama akcionara, jer se praktično celokupni profit ponovo ulaže u poslovanje. Osim toga, kao domaća firma, koja nije deo velike multinacionalne kompanije, lišeni smo svih onih “birokratskih” troškova, koji su neizostavni deo ogromnih kompanija – ističe Janković dodajući da se dati troškovi moraju naplatiti kroz cenu proizvoda, a da pritom ne doprinose njihovom kvalitetu niti boljoj usluzi.
Na kraju 2018. godine Maxima je proizvela i plasirala 145.000 tona gotovog proizvoda, na tržište Srbije, ali i inotržište”.
“U toku 2018. ostvarilili smo promet od 35 mil EUR. Oko dve trećine tog prometa je realizovano na domaćem tržištu, preko speijalizovanih trgovina, a jedna trećina plasirana je na izvozna tržišta, pre svega u zemlje bivše Jugoslavije, ali i u Slovačku, na Maltu, pa i u Italiju, koja je kolevka kvalitetnih boja”, navodi sagovornik portala E kapija.
Kompanija stalno investira u širenje kapaciteta, a trenutno radi na proširenju skladišnih kapaciteta.
“U okviru postojeceg proizvodnog pogona, u fazi smo završetka radova na centralnom magacinu gotovih proizvoda na prostoru od 3.000 m2, sa 7.700 paletnih mesta, a plan je da se magacin stavi u funkciju do kraja novembra 2019. godine. Ovu investiciju, vrednu 90 miliona dinara, delom realizujemo uz pomoć kreidta Fonda za razvoj što nam predstavlja značajnu pomoć i drago nam je da su domaći privrednici prepoznati kao jedni od ključnih pogona za razvoj privrede Srbije”, kaže Janković.
Prema njegovim rečima, novi distributivni centar omogućiće kompaniji da višestruko poveća proizvodni asortiman, brže i kvalitetnije snabdevanje tržišta, kao i bolju produktivnost proizvodnje i tokom zimskih meseci za lager, kada nije sezona građevinskih radova.
Janković otkriva da Maxima sledeće godine planira još jednu veliku investiciju – gradnju pogona za proizvodnju cementnih proizvoda, čije puštanje u rad se očekuje tokom 2021. godine.
U planu je i dalji razvoj proizvoda, ali i osvajanje novih tržišta.
“Pre mesec dana na tržište smo izbacili pokrivne premaza na bazi dugouljnih alkida za drvo i metal, a plan je da se i dalje radi na razvoju premaza na bazi dearomatizovanih rastvarača. Takođe, intenzivno radimo na formiranju distributivnih kanala na drugim tržištima u okruženju, ali i u zapadnoj Evropi”, zaključio je sagovornik eKapije.
Maxima akademija – pomoć investitorima i izvođačima radova
Janković ističe da Maxima dosta pažnje posvećuje investitorima i izvođačima radova, jer su oni ti koji izdvajaju novac za kupovinu njihovih proizvoda i od njihovog zadovoljstva zavisi i uspeh kompanije. Iz tog razloga pokrenuta je Maxima akademija, besplatna obuka za profesionalce koji žele da nauče sve o pravilnoj i efikasnoj primeni Maximinix proizvoda.