U prethodnoj godini, šansu za posao dobilo je skoro 50.000 kandidata. Miloš Turinski iz Infostuda kaže za RTS da su najtraženije bile oblasti trgovine i prodaje, a da najviše fali zanatlija – frizera, pekara, stolara.
Tokom prethodne godine preko 225.000 kandidata je imalo šansu da se zaposli na 48.893 raspisanih pozicija. U odnosu na 2018. godinu, broj oglasa je porastao za 14 odsto.
Miloš Turinski je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekao da su godinama unazad najtraženiji poslovi u oblasti trgovine i prodaje, IT sektora, administraciji, mašinstvu.
Kada je reč o konkretnim pozicijama, ubedljivo najtraženiji su prodaci, zatim vozači, magacioneri i telefonski operateri.
Prema rečima Turinkog, opada broj ljudi koji se u proseku jave za jedan posao. Pre tri godine u proseku je konkurisalo 95 ljudi, a prošle godine 65.
“To znači da je manje kandidata i da više biraju. Ne konkurišu na sve oglase, nego zaista biraju poslodavce i poziciju”, ukazuje Turinski.
Kada je reč o deficitarnim zanimanjima, Turinski navodi da ubedljivo najviše fali zanatlija – frizeri na prvom mestu, pekari i mesari, autolimari, stolari.
Napominje da mladi, za razliku od prethodnih generacije, sve više i više cene sebe i svoje znanje i ono što donose u firmu, pa zahtevaju bolje uslove rada.
“Ne žele da rade za bilo koga i za bilo kakvu zaradu, žele da to mesto bude prilagođeno”, ističe Turinski.
Posao se u Srbiji najviše traži putem interneta, kaže Turinski dodajući da su najtraženiji poslodavci, po poslednjoj analizi, kompanije koje dolaze iz inostranstva.
Uputio je savet svima koji traže posao: “Budite uporni, posla ima, uvek može da se pronađe novi, drugi posao”, rekao je Turinski.
Ističe da biografiju uvek treba prilagoditi svakom oglasu za posao, i ne slati je sa neprikladnom fotografijom ili informacijama.