Jedna od kapitalnih investicija koja utiče na privredu jeste izgradnja Moravskog koridora, od Pojata do Preljine, a u toku je izgradnja prvog sektora od Pojata do Kruševca dugog 24 kilometra. Radove izvode američko-turski konzorcijum “Behtel-Enka”.
Prošle godine zbog pandemije koronavirusa radovi su kasnili ali su ovog proleća intenzivirani. Trenutno se radi 24 lokacije, grade se mostovi, trasira se put, izmeštaju se rečna korita.
Radove izvode američko-turski konzorcijum “Behtel-Enka”. Trenutno je angažovano oko 1.000 radnika od kojih su dve tećine domaći radnici.
Direktor filijale Nacionalne službe za zapošljavanje Kruševac Predrag Marković kaže da imaju ozbiljan problem u potražnji za radnom snagom od strane poslodavaca.
“Što se tiče saradnje sa firmom “Behtel-Enka” nadamo se da ćemo moći da zadovoljimo njihove potrebe za radnicima. Trenutno su najpotrebniji vozači autobusa, monteri i građevinski inženjeri. Podizvođači koji rade sa ovim konzorcijumom takođe se obraćaju Nacionalnoj službi za zapošljavanje za posredovanje odnosno selekciju radne snage”, kaže Marković.
Prema njegovima rečima, ono što NSZ radi su prekvalifikacije i dokvalifikacije radnika i na taj način pokušavaju da izađemo u susret poslodavcu.
Kompanija “Behtel-Enka” do kraja godine će zaposliti jo 1.000 radnika.