Da će se u ovoj godini punom parom graditi, potvrdio je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekavši da će se u isto vreme raditi na izgradnji šest auto-puteva.
Srbiju ove godine čekaju veliki inovativni projekti kada je reč o infrastrukturi, te je za 2021. predviđen početak izgradnje šest auto-puteva, kao i gradnja prvog “digitalnog auto-puta” i 16 brzih deonica.
Da će se u ovoj godini punom parom graditi, potvrdio je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekavši da će se u isto vreme raditi na izgradnji šest auto-puteva i da je infrastrukturni prioritet auto-put Beograd – Zrenjanin, dužine oko 60 kilometara.
Takođe, resorne institucije najavile su i 16 novih brzih deonica.
MORAVSKI KORIDOR – Moravski koridor dužine 112,3 kilometra, koji bi za četiri godine trebalo da poveže Čačak i Pojate, predstavljaće savremeni auto-put koji će celom dužinom biti sačinjen od telekomunikacionih uređaja koji će vozače snadbevati značajnim informacijama za bezbednost na putu – vremenske neprilike, zastoji, udesi…
Telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž puta predviđena je i za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkilištima i promenjive saobraćajne signalizacije.
Takođe, vozači i ostali učesnici u saobraćaju će tokom celog puta na raspolaganju imati i besplatan internet.
Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine.
FRUŠKOGORSKI KORIDOR – Fruškogorski koridor vredan 606 miliona evra. Još jedan veliki infrastrukturni projekat predstavlja najnoviji ugovor o gradnji fruškogorskog koridora – brze saobraćajnice koja će voditi od Novog Sada do Rume, a sa svojih 48 kilometara spojiće postojeće auto-puteve ka Šidu i Subotici.
Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake, širine po tri i po metra, bez zaustavne trake, i povezivaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu.
AUTO-PUT OD BEOGRADA DO ZRENJANINA – Predsednik Aleksandar Vučić je u martu prošle godine izjavio kako bi izgradnja auto-puta od Beograda do Zrenjanina trebalo da počne za manje od godinu dana, te je tako u januaru 2021. potpisan Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) – Zrenjanin – Novi Sad, sa kineskom kompanijom.
Kako je najavljeno, dokumentacija za taj auto-put od 113 kilometara biće završena do kraja 2021. godine.
Za tri godine, do Kraljeva – Izgradnja dela puta Pojate – Preljina na Moravskom koridoru počela je prošle godine, a ugovorom iz decembra 2019. predviđeno je da Kruševac za dve godine auto-putem bude povezan sa Кoridorom 10, a za manje od tri godine Kraljevo i Čačak sa auto-putem “Miloš Veliki”.
Za kompletiranje celog projekta predviđene su četiri godine.
Šta je sve urađeno? – Auto-put “Miloš Veliki”, od Beograda do Čačka, ukupne dužine 120 kilometara, pušten je u saobraćaj 18. avgusta 2019. godine.
U potpunosti je završen južni krak Koridora 10, na auto-putu E75, od Grabovnice do granice sa Severnom Makedonijom, koji je pušten u saobraćaj u maju prošle godine. Reč je o deonici od 95,7 kilometara na jednom od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Niš, Leskovac, Vladičin Han, Vranje, Bujanovac i Preševo.
Krajem prošle godine, 9. novembra, pušten je u saobraćaj i istočni krak Koridora 10, deonica auto-puta E80, od Niša do granice sa Bugarskom, ukupne dužine 87 kilometara.
Takođe, od 27. decembra 2019. za vozila je otvoren i ipsilon krak, ukupne dužine 24 kilometra, koji se proteže od obilaznice oko Subotice do graničnog prelaza Kelebija.