Najavljeno otvaranje auto-puta Obrenovac – Čačak trebalo bi znatno da ublaži crne statističke podatke na našim putevima. Od sledeće nedelje na toj deonici Koridora 11 – “Miloš Veliki” stizaće se za manje od jednog sata. Otvaranjem deonice Obrenovac – Ljig, duge 63 kilometra, biće zaokružena jedna celina Koridora 11. Naša ekipa prošla je ovim putem pre zvaničnog otvaranja i uverila se da će ovaj put u potpunosti eliminisati sadašnju najveću crnu tačku u Srbiji – Ibarsku magistralu.
Sve je spremno za otvaranje prve deonice puta Beogard – Južni Jadran. Ovaj auto-put počinjaće iz Surčina a završavaće se u Boljarima i spajati sa Crnom Gorom.
Deonica počinje kod Mislođina, gde će od sledeće nedelje vozači moći da se uključe i voze do Čačka. Deonica je duga 103 kilometra, što znači da će prosečan vozač, koji vozi 100 kilometara na čas, moći da stigne za samo sat do Preljine.
Deonica Obrenovac – Ub duga je 26,7 kilometara. Auto-put je projektovan za brzine do 130 kilometara na sat, dobro obeležen i veoma ravan sa dugim pravcima i kontra-nagibima. Posle nekoliko kilometara od Obrenovca postavlja se naplatna rampa.
“Ovu deonicu čine tri petlje – Ub, Lajkovac, Ljig i četiri naplatne rampe. Tri bočne i čeona naplatna rampa Obrenovac. Već ima i izgrađenih odmarališta za putnike”, kaže Nebojša Pavlović, savetnik ministra saobraćaja.
Preglednost auto-puta je veoma dobra i brzo se stiže do isključenja za Ub, gde je velika petlja. Posle Uba sledi deonica od 12 kilometra do Lajkovca.
Od Lajkovca do Ljiga još je 24 kilometra što je ukupno 62,7 kilometara novog auto-puta. Na kraju novoizgrađene deonice je tunel Brančići, dugačak skoro kilometar i opremljen najnovijim video-nadzorom koji služi za upravljanje saobraćajem.
“U čitavu konstrukciju auto-puta ugrađeno je preko 200 hiljada kubika kamenog agregata, 700 hiljada tona asfalta IBS i SMA koji se ovde primenio”, kaže Svetlana Milinski, nadzornik radova na deonici Koridora 11.
Strateška važnost novog puta
U resornom ministarstvu kažu da je Koridor 11 strateški bitan za Srbiju. Uz sadašnji naziv Koridor 11, zvaće se i “Miloš Veliki”, po Milošu Obrenoviću, osnivaču srpske države koji je poreklom iz Dobrinja kod Požege, gde koridor i prolazi.
“Kada pogledamo kuda sve ide Koridor 11 to je nama veza i sa Rumunijom i veza sa Crnom Gorom i izlazak na luku. Ja stalno pominjem da je Srbija kontinentalna zemlja, nema izlaz na luku, to sigurno znači bolju konkuretnost srpske privrede”, ističe ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović.
Vožnja novom deonicom Koridora 11 pravo je olakšanje, jer se sa svakim kilometrom zaboravljaju dugačke kolone kod Stepojevca i Lajkovca koje se najčešće vikendom stvaraju na staroj Ibarskoj magistali,
Povratak od četrdesetak minuta do Obrenovca iz Ljiga skoro da se i ne oseti, vozeći se novim Miloševim putem.