Električni automobili zanimljivi su sve većem broju vozača, ali i dalje postoji jedan veliki problem. Na nekim tržištima više od 50 odsto vozača razmislilo bi o kupovini automobila na struju, ali za većinu najveći problem je – cena.
Do pre par godina mnogima se činilo nemogućim da bi njihov sledeći automobil, umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem, mogao da pokreće električni motor, piše zimo.dnevnik.hr. Razmišljajući o e-automobilima, vozačima je u fokusu bila cena, skromni domet u odnosu na benzince i dizelaše, kao i mali broj punjača, ali i dugo punjenje.
Ipak, u međuvremenu se situacija radikalno promenila. Tradicionalne automobilske kompanije su stavile naglasak na elektrifikaciju, a deo njih već je najavio i kraj proizvodnje automobila sa SUS motorima do kraja ove decenije i prodaju isključivo električnih vozila.
Takođe, s povećanjem dostupnih modela danas su dostupni i cenovno prihvatljiviji modeli, poboljšane su i baterijske tehnologije, kao i infrastruktura, pa u budućnosti možemo da očekujemo otvaranje brojnih novih stanica za punjenje.
Sa takvim novostima, promenio se i stav brojnih vozača, što je pokazalo istraživanje sprovedeno na više od 7.500 osoba, a koje je krajem prošle i početkom ove godine sprovela kompanija OC&C Strategy Consultants.
Kako prenosi Rojters, ovo istraživanje među vozačima u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Italiji pokazalo je da bi više od polovine njih, prilikom kupovine svog sledećeg automobila, razmislilo o kupovini električnog vozila. Iako su vozači u SAD i Nemačkoj malo oprezniji oko e-vozila, broj onih koji bi razmislili o električnom automobilu blizu je 50 odsto. U odnosu na istraživanje sprovedeno godinu dana ranije, porast je prilično veliki – u Velikoj Britaniji on iznosi čak 81%, dok u SAD iznosi 61 odsto.
Još jedna zanimljivost na koju je ukazalo ovo istraživanje jeste da, u odnosu na prošle godine, vozači više nisu toliko zabrinuti zbog dometa automobila i infrastrukture, ali i dalje im je veliki problem – cena. Većina ispitanih kaže da nije spremna da plati više od 500 dolara dodatno u odnosu na cenu za sličan automobil s benzinskim ili dizel motorom.
Takvo razmišljanje jasno pokazuje da bi jedna od ključnih stvari za prihvatanje e-vozila u budućnosti mogle da budu državne subvencije, uz koje bi cena električnih automobila trebalo da postane prihvatljivija i konkurentnija – barem do trenutka dok trošak proizvodnje automobila i baterija ne bude sličan sa troškom proizvodnje klasičnih automobila