Ova godina neće biti laka za ugostiteljsko-turistički sektor, ali država je spremna da pomogne na sve načine da se on održi, rekla je Tanjugu ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić najavljujući da će ta pomoć stići već u prvom kvartalu 2021.
“Karakteristično je da je to i najfleksibilniji sektor koji se najbrže oporavlja. Mi smo u avgustu i septembru to imali priliku da vidimo. Čim je došlo do malog zatišja pandemije, imali smo odmah porast broja turista, u avgustu za 25 odsto, a u septembru za devet odsto”, navela je ministarka.
Dodala je da će država pomoći turističko-ugostiteljskoj privredi da prevaziđe probleme u prva tri meseca 2021. godine.
“I onda zaista očekujemo da se krene sa stabilizacijom tržišta da bismo krajem godine mogli da kažemo kako imamo mnogo bolju situaciju i možda po prvi put značajaniji rast”, ocenila je Matić.
Da bismo se vratili na period 2019. godine, koja je bila rekordna, moraćemo da sačekamo 2024. godinu, očekuje ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija.
Smatra da sledeće godine treba više poraditi na izgradnji turističke infrastrukture.
“Jako važna lekcija koja je naučena tokom pandemije je da domaćeg turištu i domaći turizam ne treba potcenjivati, da je moć tog domaćeg turiste ogromna, da je naša turističko-ugostiteljska privreda preživela ovu najtežu godinu u poselratnoj istoriji naše zemlje zahvaljujući domaćem turisti, i u tom smislu moramo se više fokusirati na razvoj domaće turističke privrede, na razvoj naše turističke infrastrukture”, kaže Matić.
Podsetila je da je za te potrebe u budžetu za 2021. planirano 600 miliona dinara, kao i sredstva za 100.000 vaučera.
“Radićemo i na rebrendiranju Srbije, i moramo da razmišljamo o postkovid periodu kada treba da se vratimo na tržište Evrope i na svetsko tržište. Ne smemo da mukom stečeno mesto izgubimo, a neće biti lako u postkovid periodu, zato što će konkurencija biti nemilosrda”
Dodaje da tu, pre svega, misli na velike turističke destinacije kao što su Francuska i Italija.
Matić očekuje da će u 2021. i tokom naredne dve godine biti u prvom planu domaći i regionalni turizam odnosno mesta koje ljudi mogu da posete automobilom.