Prva vozila novom deonicom od Obrenovca do Ljiga trebalo bi da prođu u noći između nedelje i ponedeljka ili u ponedeljak ujutru. Savremena saobraćajnica će uticati na ekonomski i privredni razvoj čitave Zapadne Srbije. Čačanskim privrednicima gradnja auto-puta donela dobre poslove, sa njim računaju na još bolje.
Čačanski “Unipromet” preradi oko 6.000 tona čelika mesečno. Godišnje gotovo 60.000 tona. Na izgradnji auto-puteva u Srbiji su već deceniju.
Samo za Koridor 11 proizveli su preko 200 kilometara žičane ograde, 300 kilometara zaštitnih ograda i više od 25.000 kvadrata za zaštitu od buke. Osim dobrog posla, auto-put im znači i za transport sirovina i proizvoda.
“S obzirom da nam čelik dolazi iz Železare vagonima, železnicom, sve ostalo mora da bude odvezeno iz našeg fabričkog kruga, tako da je to izuzetno, da nam Preljina postaje ovako važan centar, raskrsnica savremenih saobraćajnica i za nas vrlo važna godina”, kaže Zoran Bojović iz “Uniprometa”.
Na 103 kilometra auto-puta “Miloš Veliki” posla je bilo i za više hiljada građevinskih radnika.
“Na izgradnji ovog koridora su učestvovale određene firme sa našeg područja, tako da je i to isto vrlo bitan momenat – da je to u stvari vrlo bitna stvar za područje ovog regiona”, kaže Suzana Vuksanović, koordinator za industriju Privredne komore Srbije u Kraljevu.
Značaj auto-puta potvrđen je u čačanskom kraju, gde je odmah po otvaranju deonice od Ljiga do Preljine stigao prvi strani investitor.
“Forver” privodi kraju radove na 43.000 kvadrata proizvodnih pogona, u kojima će posla biti za stotinu radnika. Samo u prošloj godini, više od hiljadu Čačana dobilo je posao, a razvijaju se i domaća preduzeća.
“Otvaranjem novih radnih mesta, otvaranjem novih pogona, poboljšanjem jedne infrastrukture, dolaženjem ne samo stranih investitora, već i razvojem domaće proizvodnje i otvaranjem industrijske zone i za domaće investitore – sve to doprinosi da zaista imamo povećanje broja zaposlenih”, kaže Gorana Tanasković iz Odeljenja regionalne privredne komore u Čačku.
“Ozbiljne kompanije su dobile mogućnost da se pozicioniraju izvozno tržišno, posebno imaju respektabilan kapacitet, pre svega, da svoje potencijale i proizvodne aktivnosti proširuju”, kaže”, kaže Milun Todorović, gradonačelnik Čačka.
Bezbednije putovanje, ali i lakši i brži promet usluga očekuju i čačanske privrednice.
“Većina nas je svakodnevno na poslovnom putu, a naši zaposleni u dostavi dobara i u tom smislu povećana bezbednost u saobraćaju koju nam donosi vožnja auto-putem je neprocenjiva. Pored toga, skraćujemo vreme provedeno na putu što je od vitalnog značaja za zdrav društveni, porodični, a i poslovni život”, kaže Vesna Baur, predsednica Udruženja poslovnih žena “Nadežda Petrović” u Čačku.
Novim putem od Beograda do Čačka stizaće se za sat vremena, pa se u Zapadnoj Srbiji nadaju i većem broju gostiju.
“Nama itekako znači, jer će nama turisti što brže dolaziti u naše krajeve, jer Čačak zaista ima šta da ponudi što se tiče turizma i turističkih bisera ovog kraja”, kaže Vojin Jakovljević iz Turističke organizacije Čačka.
Auto-put “Miloš Veliki” otvara nove šanse ne samo Moravičkom okrugu. Kinezi već grade kampove za nastavak trase, kojom će narednih godina auto-put spojiti Preljinu i Požegu.