Premijerka Ana Brnabić obišla je radove na izgradnji Moravskog koridora na delu Pojate-Kruševac i najavila da će prve deonice na tom najsavremenijem autoputu biti gotove već 2022. godine.
Premijerka Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i v. d. direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić obišli su kod Ćićevca radove na izgradnji mosta preko Jovanovačke reke i pruge, koji će biti dug skoro 500 metara.
stakla je da je došla da proveri dinamiku radova na tom koridoru koji je jedan od najvažnijih u Srbiji pošto će to biti prvi digitalni auto-put u našoj zemlji.
“U budžetu za 2021. imamo opredeljeno 330 milijardi dinara, što je 5,5 odsto BDP-a za kapitalne infrastruktrne projekte”, navela je predsednica Vlade.
Da bi to postigli moramo da radimo svaki dan i subotom i nedeljom, poručila je Brnabićeva.
Most će imati 15 stubova. Dosad je pobijeno 50 šipova i ugrađene su četiri nasadne grede koje su baza mosta.
Rok za završetak mosta je godinu dan, rekao je Tanjugu inženjer Ivan Jovanović zadužen za mostove u konzorcijumu Behtel-Enka.
Kaže da radovi uglavnom teku prema planiranoj dinamici, kao i da u ponedeljak počinje izgradnja još tri mosta, jedan preko Južne i dva preko Zapadne Morave.
U završnoj fazi je i izgradnja kampa za više od 1.500 radnika na 20 hektara kod Kruševca.
Na izgradnji mosta je anagažovano oko 50 radnika dnevno, a na celoj deonici oko 500.
Moravski koridor, auto-put od Pojata do Preljine, biće dug 112 kilometara i povezaće područje na kojem živi više od pola miliona ljudi.
Povezaće tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11.
Radovi su započeti na prvoj deonici, do Pojata do Kruševca dugoj 28 kilometara.
Moravski koridor povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka – Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju.
Najsavremeniji auto-put biće izgraden u centralnoj Srbiji, “na tri Morave”, a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije.
Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na auto-putu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo.
Prvi digitalni auto-put u Srbiji biće do sada najširi auto-put u zemlji, odnosno od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.
Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra 2019. sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited u vrednosti od 745 miliona evra.
Moravski koridor činice tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac – Adrani u dužine 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.