Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put “Miloš Veliki” učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas obeležavanju početka radova na deonici puta Novi Beograd – Surčin, koji je nastavak auto-puta E-763 Miloš Veliki.
Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put “Miloš Veliki” učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni sad moraju da putuju auto-putem.
Vučić je tokom obilaska gradilišta rekao da će se tom saobaćajnicom skratiti izlaz na autoput “Miloš Veliki” za oko 10 kilometara.
Vučić je napomenuo da je rok za izgradnju saobraćajnice 18 meseci i zatražio od predstavnika kineskog izvođača C C C C, ako mogu, da ubrzaju realizaciju i završe posao malo ranije.
On je istakao da je reč o važnom putu od 7,9 kilometara kao i da će Surčin postati najtraženiji deo Beograda.– Ovaj deo grada postaće jedan od najlepših i najtraženijih delova Beograda. Kvadrat stanova i kuća ovde sigurno će biti vredniji za 20 i 30 odsto Izgradnja nacionalnog počinje ove godine i biće velelepan i dobrim delom od drveta i sa mnogo zelenila. Uveren sam da ćemo na tom području uspeti da obezbedimo i novi centar, nešto manji od najužeg centra Bg ali mesto okupljanja ali mesto za dolazak privrednika iz cele Evrope ali i bolje mesto za život – rekao je Vučić.
Predsednik je istakao da se nada da će radovi ipak biti završeni pre roka.
– Siguran sam da ćemo moći da pomognemo ljudi i u NBG i u gradu. Još više ljudi će dolaziti u Beograd. Za tri godine ovaj deo će biti neprepoznatljiv, putevi su žila kucavica – kazao je predsednik Vučić u obraćanju.
Početku radova prisustvuju i premijerka Ana Brnabić, ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, i predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić.
Komercijalni ugovor za deonicu Novi Beograd – Surčin , čija je dužina 7,9 kilometara, potpisan je sa kompanijom Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani (C C C C), a njegova vrednost je 70,5 miliona evra.
Ta deonica autoputa “MIloš Veliki” je građevinski veoma zahtevna, jer prolazi kroz naseljeno područje. Kada ova deonica bude završena, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice i Jurija Gagarina na Novom Beogradu.
Saobraćajnica Novi Beograd – Surčin ima veliki značaj za stanovnike centralnog dela Beograda, jer će im omogućiti da direktno pristupe autoputu “Miloš Veliki” umesto da kao sada do njega dolaze preko autoputa Beograd – Zagreb.
Najavljeno je da će uz trasu ove saobraćajnice biti izgrađene biciklistička i pešačka staza.
Deonica Novi Beograd – Surčin predstavljaće deo autoputa “Miloš Veliki” i funkcionalnu vezu sa Gradom Beogradom.
Ova deonica čini polaznu deonicu autoputa od Beograda do granice sa Crnom Gorom i vezu Beograda sa autoputem “Miloš Veliki”.
Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd – Surčin projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas.
Predviđene su po tri trake, razdelni pojas od pet metara, pešačcke staze širine po dva metra i bankine.
Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
Na samom početku trase gradske magistralne saobraćajnice predviđena su uključenja iz dve ulice na Novom Beogradu, a dalje put vodi kroz ravnicu ka prvoj petlji, odnosno čvoru “Surčin 1”, tipa “poludeteline”.
Kraj ove deonice je kod sledeće “velike petlje” u Surčinu, posle koje počinje autoput “Miloš Veliki”.
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.