Prošla, 2024. bila je godina u kojoj su realizovani značajni infrastrukturnni projekti u gradu Čačku. Rekonstruisana je centralna gradska ulica koja je pretvorena u pešačku zonu, a završeno je i asvaltiiranje velikog broja putnih pravaca oštećenih tokom izgradnje deonice autoputa od Preljine do Pakovraća. U ovoj godini prioritet će biti završetak Bulevara vojvode Punika.
Jedna od najvažnijih aktivnosti u protekloj godini bila je izrada generalnog urbanističkog plana grada Čačka do 2035 , koji će uskoro biti na javnom uvidu pa će gradjani imati priliku da iznesu i svoje primedbe i sugestije kako bi se u daljem postupku izrade tog planskog dokumenta stvorili što bolji uslovi za starteški razvoj grada u sledećoj deceniji. Potom će se o predlogu generalnog plana izjasniti i Skupština grada. Po usvajanju generalnog, uslediće i izrada jednako značajnog planskog dokumenta, prostornog plana grada.
„Suština je da se definišu pravila gradnje, neki novi putni pravci koji će omogućiti razvoj grada. Planirali smo da naš razvoj bude oslonjen na republičke infrastrukturne projekte kao što je Moravski koridor. Planirali smo novu saobraćanicu koja će biti veza od ulice Dr Dragiša Mišović, od Trnavske reke do petlje u Preljinskoj Baluzi kako bi se stari put Čačak- Kraljvo povezao na tu petlju koja će biti veza sa koridorom i postojećim autoputem Miloš Veliki. Mi smo pratili izradu republičkog prostornog plana i naša planska rešenja vezivali za to“, pojašnjava Milan Bojović, direktor JP Gradac
Od realizovanih projekata tokom 2024. u JP Gradac ističu veliki broj asfaltiranih putnih pravaca uz pomoć ministarsta gradjevinasrstva, saobraćaja i infrastrukture i JP Putevi Srbije. Rekonstruisano je 25 km putnih pravaca oštećenim tokom izgradnje deonice autoputa od Preljine do Pakovraća u Mesnim zajednicama Gornja Gorevnica, Milićevci,Vranići, Prijevor. Na području grada od 2016. do kraja 2024. asvaltirano je ukupno oko 500 km puteva.
„Ima još putnih pravaca koje je potrebno da rekostruišemo i biće ih još po završetku Moravskog koridora i to će biti najveće gradilište u 2025. na području grada. Intenziviraće se radovi od Konjevića do Adrana i to je za nas najznačajnije. Bila je javna prezentacija izmena prostornog plana gde smo mi pisali odredjene izmene u cilju projektovanja i izgradnje veze od kružnog toka u Konjevima do planom predvidjene izgradnje Moravskog koridora. Jedna od aktivnosti je rekostruisanje ulice Župana Stracimira, mišljenja su podeljena , ali uglavnom su gradjani zadovoljni. Ti radovi su došli nakon što smo Bulevar vojvode Putnika, preko Birčaninove, povezali sa ulicom Dragiše Mišovića i očekuje nas spajanje Bulevara sa ulicom Sime Sarage. U toku je projektovanje veze od budućeg kružnog toka na uglu Nemanjine i Bulevara Oslobodjenja do ulice Dragiše MIšovića i završetak Bulevara vojvode Putnika i to je jedna od najznačajnijih aktivnosti u ovoj godini, kao i izgradnja nedostajućeg dela u Sindjelićvoj koja će biti veza te ulice sa ulicom Vojvode Stepe“, objašnjava direktor JP Gradac.
Javna nabavka za izgradnju mosta na Lozničkoj recu u Bulevaru Vojvode Putnika je sprovedena , izabran je izvodjač i od vremenskih uslova zavisi kada će radovi započeti, a najavaljuju se svakako za 2025. Takodje za ovu godinu se najavaljuje i sanacija klizišta,tj. oštećenja korita Loznike reke kod Poštinog magacina.
U saradnji sa Putevima Srbije radi se na projektovanjanju proširenja kružnog toka kod spomena Tanasku Rajiću u Ljubiću, a osim tog, planira se izgradnja kruznog toka u industrijskoj zoni kod Uniprometa u Konjevićima, potom na uglu ulica Radojice Radosavljavića u Beljini i na Alvadžinici koji će biti veza Bulevara vojvode Putnika sa Nemanjinom, kao i na semaforu u Atenici za čiju izgradnju je potrebna izmena planske dokumentacije. Potpisan je i memorandum o projektovanju i izgradnji državnog puta od Parmenca i Prijevora do raskrsnice Zvezda u Trbušanima i dalje veza preko Knićaninove ulice do Ljubić keja. Takodje, u planu je izgradnja mosta koji će spajati Zablaće i Mojsinje.
Medju opterećenijim saobraćajnicama u gradu su ulica Dr Dragiše Mišovića i kružni tok kod Medicine rada, dok su izmeštanjem saobraćaja iz centra grada manje opterećena Gospodar Jovanova ulica što se, kako ističu u Gracu odrazilo i na kvalitet vazduha u centru grada.