Istraživanja u svetu su pokazala da su učenici koji su imali programiranje u osnovnoj školi beležili bolje uspehe iz predmeta kakvi su matematika i jezik i književnost, ali i unapredili veštine komunikacije i rešavanja problema, ojačali koncentraciju i izoštrili fokus.
Stoga stručnjaci ističu da rano upoznavanje sa osnovama iz IT-ja ima za decu daleko veći značaj od pukog učenja programiranja. Zahvaljujući principima na kojima počiva, kao što su problem solving, logičko razmišljanje, kreativni pristup i upornost, programiranje ne predstavlja samo dobro plaćeno zanimanje i vrednu veštinu već i donosi brojne pozitivne efekte kada je u pitanju celokupan dečji razvoj. Posebno je dobro za kreativce jer im proširuje perspektivu i uči ih kako da svoje originalne ideje realizuju u praksi.
Upravo zato je Stiv Džobs, veliki vizionar našeg vremena i čovek koji je na najbolji način spojio kreativnost i IT, rekao: „Svi treba da nauče da programiraju.”
Da bi bilo kompletno, obrazovanje mora da uključuje programiranje
IT i programiranje predstavljaju nezaobilazan segment kvalitetnog modernog obrazovanja. Pre svega:
Da bi se u 21.veku deca smatrala funkcionalno pismenom,moraju pored čitanja i pisanja da savladaju i digitalnu pismenost.
Osim toga, poznavanje osnova informacionih tehnologija doprinosi još jednoj podjednako važnoj stvari: dečjoj bezbednosti. Rani dodir sa tehnologijom uči decu kako da se odgovorno ponašaju na internetu i prilikom susreta sa novim futurističkim gedžetima.
Stoga nije ni čudo što čak 90% roditelja u svetu želi da njihovo dete uči programiranje još od osnovne škole.
Jednostavno, nastava programiranja je dobar način da se učenici koji su zainteresovani za tu oblast pripreme za dobro plaćena zanimanja budućnosti, ali i da ostala deca čija interesovanja i afiniteti nisu u vezi sa IT-jem steknu dragocene veštine i znanja koji će im pružiti neophodnu širinu i pozitivno uticati na njihov sveukupni akademski i profesionalni razvoj.
Zbog toga je važno da vaše dete pohađa osnovnu školu u kojoj se IT uči od najranijih razreda.