Stav nemačkog ministra finansija je da nijedan let ne bi trebalo da bude jeftiniji od aerodromskih i svih ostalih taksi
Svet se i dalje suočava sa zdravstveno-ekonomskom krizom, ali masovnija vakcinacija uliva optimizam da bi se stvari u bliskoj budućnosti mogle (bar delimično) vratiti na staro, jer privreda mora ići napred.
Među najpogođenijima je avio-industrija, budući da su komercijalni letovi mesecima bili stopirani, odlagani, ili su se odvijali znatno manjim tempom nego pre nastupanja pandemije. Sada je potrebno oporaviti i međunarodni i lokalni turizam.
Jedna zemlja trenutno radi na predlozima da se definiše minimalna cena avio-karata, što bi moglo da podstakne putnike da se okrenu oblicima prevoza manje štetnim po okolinu. To je rekao nemački ministar finansija, Olaf Šolc.
Kako je istakao, karte bi u budućnosti trebalo da koštaju najmanje 50 do 60 evra.
Vazdušni saobraćaj je dosta pretrpeo, a bilo je problema i među rivalima u poslu: između niskobudžetnih i regularnih kompanija. Recimo, jeftini letovi koje su nudili “Easyjet”, “Ryanair” i Lufthanzin “Eurowings” – neretko su potkopavali ponudu državnog železničkog preduzeća “Deutsche Bahn”, napominje Rojters.
– Nijedan let ne bi trebalo da bude jeftiniji od aerodromskih i svih ostalih taksi – rekao je Šolc, dodajući da vlada istražuje mogućnosti usklađivanja predloga sa propisima EU. Njegova stranka, SPD, trenutno zauzima treće mesto u predizbornim anketama, iza Zelenih i konzervativaca kancelarke Angele Merkel.
Sve više analitičara, pritom, prognozira pobedu Zelenih u momentu kada vlada velika zabrinutost za klimu i klimatske promene. Početkom maja, najviši nemački sud presudio je da Zakon o klimatskim promenama iz 2019. “nije dovoljno ambiciozan u zaštiti prava mlađih generacija i da ga treba pooštriti“.