Miloš Pejčinović iz Asocijacija za promociju srpske hrane rekao je za RTS da se evropska industrija hrane sve više okreće ka kategoriji specijalozovane hrane – to je visokokvalitetna hrana sa posebnim benefitima za potrošača, sa nekom pričom koja stoji iza tog brenda.
Hrana iz Srbije je dragulj neotkrivene vrednosti, rekla je nedavno Anabel Langbejn poznata novozelandska kulinarka, dok je promovisala svoje specijalitete na najpoznatijem svetkom kulinarskom TV kanalu.
Gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, Miloš Pejčinović je rekao da Asocijacija za promociju srpske hrane postoji skoro dve godine.
Kaže da je cilj da okupe najkvalitetnije proizviođačnje hrane iz Srbije, da se povežu sa činiocima ekosistema industrije hrane koji su aktivni učesnici domaćeg tržišta.
“Pored projekta Svet hoće domaće, jedan od najvažnijih projekata Asocijacije za promociju srpske hrane je Sajam, konferencija o visokokvalitetnoj hrani koja se dva puta održala u Beogradu”, kaže Pejčinović.
Prema njegovim rečima, cilj tog sajma je upoznavanje proizvođača iz Srbije i regiona sa kupcima iz Srbije i Evrope. Ističe da je cilj izvoz i plasaman srpskih proizvoda na inostrano tržište.
Govoreći o tome kako im Asocijacija pomaže, Pejčinović kaže da su kroz aktivnost Sajma doveli 57 evropskih kupaca i distributera.
“Za sada su neki nezvanični rezultati da je za ta dva sajma ostvaren izvoz od oko milion i 900.000 evra što je neverovatan useph za dve godine”, podvlači Pejčinović.
“Trudićemo se i dalje da radimo ka tom cilju, taj sajam će 2020. godine premašiti sva očekivanja, a imali smo 114 izlagača, 57 evropskih kupaca, 65 učesnika konferencije – predavača, tako da ne radimo samo na izvozu, već i na povezivanju sa bitnim činiocima fud industrije, ne samo iz Srbije nego i iz Evrope”, kaže on.
Pejčinović kaže da se radi na edukaciji malih kompanija kojima je to od velike važnosti da mogu da postanu deo tog lanca.
Hrana sa posebnim benefitima
Sve više se evropska industrija hrane okreće ka kategoriji specijalozovane hrane – to je visokokvalitetna hrana koja je sa posebnim benefitima za potrošača, sa nekom pričom koja stoji iza tog brenda, sa nekim posebnim benefitima koje pružaju ti proizvodi u odnosu na tradicionalne, objašnjava Pejčinović.
“Srbija nije zemlja ćevapa, kajmaka i pršute, nego zemlja koja je prepoznata kao podneblje koje proizvodi veoma kvalitetne proizvode, premijum proizvode koji mogu da stanu rame uz rame sa nekim evropskim proizvodima”, kaže Pejčinović.
Govoreći o ženama u preduzetništvu, kaže da je to zanimljiva kategorija koja ima velike potencijale.
“Znamo veliki broj žena koje su iz kuhinje svog doma napravile komapnije, sa 50 radnika, koje su i dalje u kategotiji srednjih kompanija ali koje trasiraju sebi put ka velikim kompanijama a zenimljive su investitorima koje žele da ulaže u njihova preduzeća”, kaže Pejčinović.
“Žene su se osnažile da naprave velike uspehe i pomažemo im u tome da imamo što više žena u svojim projektima da ima damo vetar u leđa”, zaključio je Pejčinović.