Većina ljudi koji voze motocikle upoznata je sa dobrim i lošim stranama motociklizma. Međutim, kako u životu ništa nije crno i belo, tako i u ovom slučaju postoji “siva” sredina. Sivu sredinu predstavljaju činjenice i uzroci nesreća sa motociklistima o kojima se malo govori i malo zna. Gde se malo zna, tu je i pogodno tlo za uzgajanje mitova i ličnih interpretacija događaja. Uzroci nesreća sa motociklistima su razni.
Kako prenosi sajt bjbikers.com, u saobraćaju se podrazumeva da će doći do nesreća u kojima učestvuje motocikl. Iako je broj nesreća u kojima učestvuje manji od broja udesa u kom učestvuju automobili, udesi sa motociklistima su obično oni sa mnogo većim posledicama.
Nažalost, motociklista je u saobraćaju više pojava nego ravnopravni učesnik u saobraćaju.
Često je neprimećen i pogrešno percepiran. Većina učesnika u saobraćaju vidi motocikl kao objekat, a ne kao živo biće koje upravlja vozilom.
Nezgode se dešavaju najviše po gradu na ukrštanju puteva.
Navodimo nesreće u kojima učestvuju dvotočkaši i njihove jedinstvene okolnosti i uzroke. Istraživanja su pokazala da su najčešći uzroci sa motociklistima sledeći:
· U 3/4 udesa motociklista učestvovao je automobil. Svega četvrtina udesa je sudar sa fiksnim objektima pored puta.
· Tehnički kvar na motociklu uzročnik je u svega 3% nesreća. Najčešći tehnički kvar zbog kojeg dolazi do nesreće je probušena guma.
· U 2/3 nesreća gde učestvuje samo motocikl, uzrok je greška vozača motocikla poput proklizavanja, blokiranja prednjeg točka i ispravljanje krivine.
· Loši putevi, rupe, prljavštine i sl. uzroci su svega 2% nesreća kao i nesreće udaranjem životinja.
· U 2/3 nesreća gde učestvuje više vozila, vozaču motocikla je oduzeto prvenstvo prolaza. Najčešći uzrok je kasno ili kompletno neuočavanje motocikla od strane drugih učesnika u saobraćaju. Čuveno, “Izvini, nisam te video”. Nisu slagali.
Najčešći uzrok sudara motocikla i automobila je automobil koji skreće levo dok motocikl zadržava pravac.
· Najopasnija mesta za motocikliste su raskrsnice gde u većini slučajeva vozač automobila ne ispoštuje znak “Stop”, prvenstvo prolaza, nepropisno se prestrojava…
· U 98% nesreća motociklista vremenski uslovi nisu imali uticaj.
· Vidljivost motociklista je kritičan faktor u nesrećama. Situaciju značajno poboljšavaju uključeni farovi, maglenke, dnevna svetla i oprema svetlih boja.
· Tipična nesreća u proseku zahteva da vozač motocikla ima manje od dve sekunde za reakciju.