Tokom poslednjeg dana prethodne godine i prva dva dana ove godine ukupno je otkriveno 400 vozača koji su vozili pod dejstvom alkohola. Njih 25 je bilo u stanju potpune alkoholisanosti, što znači preko dva promila alkohola. Najviše je zabeleženo 3,19 promila u Požarevcu, navodi Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije.
Vladimir Vida je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, naveo da tokom novogodišnje noći nije bilo incidenata niti težih saobraćajnih nezgoda.
“Tome je svakako doprinela i saobraćajna policija koja je pojačano kontrolisala saobraćaj, pre svega je akcenat bio na otkrivanju prekršaja u upravljanju vozilom pod dejstvom alkohola”, rekao je Vida.
Istakao je da se već u večernjim satima prvog dana ove godine dogodila teža saobraćajna nezgoda na području Kikinde i jedno lice je poginulo.
“Opet je uticajni faktor bila brzina, sletanje vozila sa kolovoza, udar u drvo, a pritom vozač koji je poginuo nije koristio sigurnosni pojas, odnosno koristio ga je tako što je vezao pojas iza leđa i nije imao svoju funkciju”, objasnio je Vida.
Ukazao da je to još jedan dokaz koliko je važno koristiti pojas i kako u jednoj sekundi može da dođe do tragedije.
Naveo je da je tokom poslednjeg dana prethodne godine i prva dva dana ove godine ukupno je otkriveno 400 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola.
“Njih 25 je bilo u stanju potpune alkoholisanosti, što znači preko dva promila alkohola. Najviše je zabeleženo 3,19 promila u Požarevcu, pritom je tak vozač čim se otreznio odveden kod sudije i izrečena mu je kazna zatvora od 45 dana”, rekao je Vida.
Pored toga, otkrivena su i dva vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci – u Kragujevcu i Somboru.
“Pored svih apela ima jedan broj vozača koji se ponašaju nedgovorno, nesavesno i ne shvataju rizike i posledice koje takvo ponašanje može da dovede”, naglasio je Vida.
Na pitanje koje prekršaje su naši vozači najčešće pravili, Vida kaže da su najčešći prekršaji na našim putevima prekoračenje brzine i nekorišćenje sigurnosnog pojasa i ističe da se saobraćajna policija usmera da otkriva upravo te prekršaje, jer oni najviše utiču na bezbednost saobraćaja.
Istakao je da preliminarni podaci pokazuju da je godina za nama statistički gledano po pitanju bezbednosti saobraćaja najbolja od kada se ova merenja vrše.
“Imamo najmanji broj poginulih lica od kada se prati bezbednost saobraćaja u Srbiji”, rekao je Vida i dodao da sve dok i jedno lice strada u saobraćaju ne mogu biti zadovoljni i da ima mesta za unapređenje bezbedosti.
Ukazao je da je prošle godine bilo više stradalih pešaka i biciklista. Tokom 2019. je 27 biciklista više stradalo nego 2018. godine, dodao je Vida.
“Uglavnom se te nezgode sa biciklistima dešavaju noću, biciklisti su neosvetljeni”, objasnio je Vida i dodao da pešaci najčešće prave grešku, jer se kreću kolovozom tamo gde nema potrebe za to i gde ima trotoara.