Srbija će od danas na svojoj mapi imati još jednu deonicu na auto-putu “Miloš Veliki” – od Surčina do Obrenovca. Posle trogodišnjih radova završeno je 17,6 kilometara deonice koja spaja Koridor 10 i 11 – odnosno sever i zapad Srbije.
Deonica je počela da se gradi u martu 2017. godine. Izvođač je kineska kompanija “Čajna rouds end bridžis” koja je inače gradila i Pupinov most. Koštala je 233,67 miliona dolara.
Ova deonica je praktično direktna veza auto-puta Miloš Veliki i Koridora 10 koju sa obilaznicom oko Beograda povezuje petlja Surčin. Očekuje se i da smanji gužve na putu Beograd – Obrenovac.
Imre Kern iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrkture rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a da će auto-put doneti bolju vezu Vojvodine i Beograda sa Zapadnom Centralnom Srbijom.
Značaj puta je i u tome što će se rasteretiti naselja Umka, Barič i Ostružnica, naveo je Imre Kern.
Prema njgovim rečim, najzahtevniji je bio most koji premošćuje Savu i Kolubaru dužine 1.581 metar.
Međutim, istakao je da je u auto-put trebalo ugraditi ogromnu količinu materijala.
Kad se to pretvori u podatke, kaže Kern, ukupno 250.000 kamiona je dovezlo maerijal i za to je bila potrenda dobra organizacija od strane izvođača, investitora i ministarstva.
Surčinska petlja – tačka povezivanja
Nakon otvaranja puta bezbednost saobrćaaj biće bolja, istakao je za RTS pomoćnik ministra za infrastrukturu Nebojša Pavlović.
Objasnio je da će tačka povezivanja Koridora 10 i 11 biti Surčinska petlja i da će zajedno sa već puštenim deonicama dužina auto-puta Miloš Veliki biti 120 kilometara.
Pavlović je dodao da je cela deonica projektovana tako da izdrži poplave i da plovnost Save nije ugrožena zbog visine od 9,5 metara iznad reke i raspona od 150 metara između stubova.
Rekao je i da je za izgradnju mosta bila potrebna posebna tehnologija i da je u te svrhe bio izgrađen privremeni most koji je sada demontiran.
Deonicu su kineski radnici gradili 24 časa dnevno, poučeni iskustvom iz prethodnog perioda kada su izgradili Pupinov most.