Vrtići u Srbiji danas su počeli sa radom, a pored njih, na posao se od danas vraćaju i zaposleni u sudovima, Agenciji za privredne registre (APR), a otvaraju se i šalteri MUP-a.
Na šalterima Uprave za upravne poslove Ministarstva unutrašnjih poslova u policijskim upravama i stanicama, građani, uz poštovanje propisane mere zaštite, opet mogu podneti zahteve za izdavanje ličnih dokumenata i obaviti druge poslove.
Na njima će građanin moći da prijave prebivališta i boravišta, podnesu zahtev za izdavanje ličnih karata, pasoša, vozačkih dozvola, registracije vozila, oružja, državljanstva, kao i da podignu ta dokumenta, saopštio je juče MUP.
Uprava za upravne poslove preporučuje građanima da zahteve za prvu registraciju i promenu vlasništva vozila, promenu podataka upisanih na saobraćajnoj dozvoli i druge zahteve vezane za registraciju vozila policijskim stanicama i upravama šalju preporučenom poštom.
– Spisak dokumentacije potrebne za ove poslove građani mogu naći na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova, a uz dokumentaciju potrebno je dostaviti i kontakt telefon podnosioca zahteva, preko koga će biti obavešten o terminu za uručenje dokumenata – saopštio je MUP.
U vezi sa registracionim nalepnicama za vozila upisana u jedinstveni registar, Uprava za upravne poslove ističe da će se one, do 1. jula 2020. godine, izdavati isključivo na tehničkom pregledu vozila.
Građani, kao i ranije, termin za podnošenje zahteva za ličnu kartu i pasoš mogu zakazati preko portala eUprava, a lična dokumenta kojima je istekao rok važenja za vreme vanrednog stanja, važiće do okončanja postupaka i donošenja odluka po zahtevima za izdavanje ličnih dokumenata, koji budu podneti u roku od 30 dana od prestanka vanrednog stanja.
Kako je saopšteno, prijavu prebivališta za novorođeno dete roditelji, sa skeniranom dokumentacijom i drugim potrebnim podacima, mogu podneti elektronskim putem na imejl drzavljanstvalk.odsekuup@mup.gov.rs
Od danas uprava za strance Policijske uprave za grad Beograd radiće sa strankama svakog dana, i vikendom, od 8 do 18. 30 časova, a termini za dolazak u prostorije ove uprave moći će da se zakažu na telefon 011-3618-972 ili imejl- adresu upravazastrance@mup. gov. rs.
Sudovi počinju sa normalizacijom rada, takođe, uz pravila ponašanja zaposlenih i stranaka koje su utvrdili Visoki savet sudstva i predsednici pojedinačnih sudova.
Propisano je obavezno nošenje maski i rukavica prilikom ulaska u sud, poštovanje pravila minimuma razdaljine između dve osobe, kako u sudnicama tako i u hodnicima, šalter salama banaka i pošti koje imaju pojedini sudovi.
Predviđene su i druge mere za očuvanje zdravlja, koje se tiču lične higijene, luftiranja prostorija i dezinfekcije, a koje su predsednici sudova detaljno propisali, prema specifičnostima svakog suda i pravila ponašanja istakli na svojim sajtovima i ulazu u sud.
Javna tužilaštva, takođe, kreću sa normalizacijom rada, s tim što će se na posao postepeno vraćati pojedine grupe zaposlenih kojima je buo omogućen rad od kuće tokom vanrednog stanja usled epidemije korona virusa.
Agencija za privredne registre (APR) nastaviće danas rad sa strankama na šalterima u sedištu APR u Brankovoj ulici u Beogradu, kao i u organizacionim jedinicama agencije, u vremenu od 9 do 15 časova.
U šalter sali i ostalim poslovnim prostorijama Agencije, u kojima građani dolaze u neposredan kontakt sa zaposlenima, biće primenjene sve preventivne mere, broj stranaka u šalter sali biće ograničen, uz obavezno poštovanje fizičke distance.
U šalter sali APR-a u Brankovoj ulici u Beogradu od ponedeljka će biti otvoreni i šalteri pošte, koji su i ranije bili tu.
Takođe, rad nastavlja arhiv Agencije (i u Brankovoj ulici i u zgradi arhive APR-a u Rakovici), koja izdaje potvrde, kopije dokumenata i prepise rešenja, kao i Info pult Agencije za pružanje informacija korisnicima.
Pravna pomoć nastavlja se elektronskim putem, a registracione prijave, zahtevi i dokumentacija u papirnoj formi mogu se i dalje slati putem pošte.