Ministar prosvete Branko Ružić izjavio za TV Prva da za sada nema uslova da đaci potpuno pređu na onlajn nastavu. “O tome uopšte ne razmišljamo”, dodaje.
Prema njegovim rečima, najverovatnije danas ili sutra biće održan sastanak Tima koji prati situaciju u školama i članova Kriznog štaba na kom će se razgovarati o produžetku mini novembarskog raspusta.
Reč je o raspustu koji bi prema školskom kalendaru trebalo da traje dva radna dana, 12. i 13. novembra, uz vikend koji sledi.
– Sutra ili prekosutra biće održana sednica Kriznog štaba na kojoj će predlog biti da se produži jesenji raspust. Dodali bismo 8,9. i 10.11, još ta tri radna dana, plus dva vikenda to je devet dana – objasnio je ministar prosvete.
Upitan kakva je danas epidemiološka situacija u školama, ministar kaže da uopšte nije alarmantna, odnosno da je udeo zaražene dece među ukupno obolelima svega 0,6 do 0,7 odsto, što je manje od 5.000 zaražene dece. među zaposlenima taj procenat je 1,2.
To je, kako kaže dobro, što je mali broj dece oboleo, ali nije dobro što u opštoj populaciji nismo prešli cifru od 70 odsto vakcinisanih. Zbog toga je, kako ističe Ružić, važna kombinacija mera i edukacija.
S druge strane, čini se da je u društvu pitanje svih pitanja postalo hoće li svi đaci biti poslati na onlajn nastavu? Ministar prosvete međutim kaže da se o tome trenutno uopšte ne razmišlja, a jedan od razloga je i taj što u zemlji sve funkcioniše i radi pa ne vidi razlog zašto bi jedino škole trebalo zatvoriti.
Takođe, istakao je Ružić, postavlja se i pitanje čuvanja dece, odnosno izostanak roditelja s posla što mnogi poslodavci verovatno neće moći da tolerišu pa bi se postavilo ozbiljno pitanje ostanka roditelja na tom poslu.
Od danas se kombinovani model nastave primenjuje u srednjim školama u Beogradu, Nišu, Velikom Gradištu, Vrnjačkoj Banji, Kuli i Šapcu.
Ove nedelje obuhvaćene su dve lokalne samouprave više nego prethodne, u kojima se za srednjoškolce primenjuje neposredna i onlajn nastava.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji primenjuje se prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva nastavu uživo.