U Srbiji se trenutno gradi i projektuje oko hiljadu kilometara auto-puteva. Probijanjem tunela u Trbušanima, graditelji su korak bliže Požegi. Pred njima su još dva duža tunela, a građevinci tvrde da će završiti posao i pre roka.
Radovi na izgradnji auto-puta od Čačka prema Požegi su pojačani. Kineski neimari posvećeni su tom poslu, a dodatni pritisak je frekvencija saobraćaja auto-putem “Miloš Veliki”.
To potvrđuju i srpski podizvođači, koji su angažovani na tom kapitalnom projektu.
“Oni su na primer dosta vredniji od nas. Oni mnogo ranije počinju da rade, ostaju duže, baš su požrtvovani. Radnicima možda fali iskustva, ali tu smo onda mi da upotpunimo sve to, da to funkcioniše kako treba”, kaže Ivan Ikonić iz Ljiga.
Da bi se ubrzala izgradnja, Kinezi su angažovali i veći broj srpskih graditelja, od onog koji je sporazumom predviđen.
“Možemo da kažemo da je već na ovoj deonici procenat daleko prešao šezdeset posto, kada pričamo o učešću domaćih kompanija”, ukazuje Džang Sijao Juen, direktor kompanije Čajna komunikejšn konstrakšn (CCCC) u Beogradu.
Srpski graditelji zadovoljni su što su dobili priliku da se dokažu u nesvakidašnjem poslu, ali i da zarade.
“Stan, hrana plaćeno. Mislim da je prosečan, nešto malo ispod proseka lični dohodak i to je to. Radi se 26 dana, četiri dana je odmor kući”, priča Miodrag Ilić iz Niša.
Korist od izgradnje auto-puta ima i ugostiteljstvo, koje je bilo pogođeno pandemijom.
“Jagnjeća sarmica, kupus iz zemljanog lonca, podvarak, sarma, sva domaća jela, na šta su ljudi zadovoljni. Čorba obavezno, jer su mi rekli da im je to infuzija posle toliko dugog i teškog napornog dana rada”, kaže Gorica Radonjić koja radi ketering za radnike.
Zahvaljujući infrastrukturnim projektima u Srbiji uposleni su svi domaći građevinci,
Do najavljenih plata od 900 evra u narednih pet godina, put i je preko završetka izgradnje auto-puteva, objašnjava resorni ministar. Time opravdava i pritisak na graditelje da ubrzaju radove na kapitalnim projektima.