JKP “Beogradski metro i voz” raspisao je tender za izradu geotehničkog elaborata za prvu fazu prve linije metroa. Stručnjaci će ispitivati zemlju na potezu od stanice “Železnik” do stanice “Karaburma”, u dužini od 16,7 kilometara.
Na osnovu prethodne studije izvodljivosti, definisane su dve linije beogradskog metroa. Dužina linije jedan iznosi 21,2 kilometra i ona ima 22 stanice. Elaborat o inženjersko-geološkim i geotehničkim uslovima izgradnje, koji je predmet ove javne nabavke, odnosi se na prvu fazu izgradnje linije jedan beogradskog metroa. Odnosno, od stanice “Železnik” do stanice “Karaburma”, u dužini od 16,7 kilometara sa 17 stanica.
– Prva faza obuhvata 2,3 kilometara deonice po zemlji sa tri stanice, 2,8 kilometara deonice plitko ispod zemlje sa dve stanice i 11,6 kilometara deonice duboko ispod zemlje – tunelski sa 12 stanica. Osnovna namena dokumentacije je definisanje stanja i svojstava terena i stenskih masa, kao i stvorenih uslova u terenu koji će se ostvariti pri realizaciji metro sistema – piše u tenderu.
Elaborat bi trebalo podeliti u pet delova koji odgovaraju celinama: Makiš, Banovo – Julino brdo, desna obala reke Save, centar grada, obala Dunava.
Izvršilac bi trebalo da za 180 dana uradi ovu studiju, a ko će to raditi, znaće se 25. februara, kada će ponude biti otvorene.