Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
18/09/2024
Autor:
Info Press
Izvor: InfoPress
Foto: Shutterstock/ Andrei_R
Najnovije Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o PDV- u, koje se primenjuju od septembra ove godine, kao i izmene samog SEF-a usloviće brojne promene u svakodnevnom poslovanju obveznika vezano za elektronsko fakturisanje i evidentiranje PDV u SEF. Zbog toga će na zahtev privrednika sutra biti održan sastanak sa predstavnicima ministrastva finasija kako bi ukazali na probleme sa kojima se suočavaju u primeni pomenutih izmena.
Mada je pre nekoliko godina najava E fakture nosila poruku privrednicima da se radi o pojednostavljenju njihovog svakodnevnog posla i brojnim olakšicama, praksa je pokaza nešto drugo. Bojne nejasnoće od samog početka , prilagodjavanja i uhodavanja, pa izmene propisa za elektornsko fakturisanja i propisa o PDV doneli su nove nejasnoće i glavobolje zaposlenima u računovosdstvenim agencijama.
Novo i najbitnije što donosi izmena Pravilnika je da je propisana obaveza opredeljivanja statusa subjekta u pogledu toga da li je obveznik PDV ili ne, kao i odredjivanje poreskog perioda . To znači da svi privredni subjekti koji su na SEFu moraju da ažuriraju svoje podatke. Propisana je i obaveza izdavanja e facture za promet gradjevinskih obekata, zatim izvršene su brojna i značajna promene kod poejdinačnih i zbirnih evidencija PDV gde porivrednici najviše imaju primedbi jer se dupliraju odredjeni poslovi. Propisan je i način evidentiranja prethodnog poreza i sadržana evidencija tog poreza. Obveznik evidentira celokupan ulaz PDV nezavisno od toga da li ima pravo na odbotak ili ne. Evidentioranje se vrši za prethodni period, a rok za evidentiranje je 10 dana po isteku poreskog perioda “, objašnjava Goprana Tanasković iz RPK MO i RO.
Sve ovoo znači da je evidentirnje PDV na SEFu do 10. u mesecu, a korekcije se vrše od 10. do 15. u istom mesecu kada se predaje obrazac , a sve to praktučno znači dupliranje posla za računovodje.
“Novine se odnose i na način na koji se unosi prethodni PDV tako da se za svaki document unosi osnovica PDV a po stopama I to posebno za elktronske fakture , posebno za fiskalne račune i druga dokumenta koja se odnose na smanjenje pojedinih faktura, a posebno I za drugu dokumentaciju gde spadaju facture za neobveznike PDV , a posebno osnov se knjiži kod prometa knjižnog zaduženja, knjižnih odobrenja , avansnog plaćanja , smanjenju avansa, što znači da se svi posebno vode i unose na SEF-u , a sve to zahteva dodatno vreme”, pojašnjava Gorana Tanasković.
Posebniu pažnju, kaže Tanasković,treba obratiti kod sačinjavanja internih računa jer se oni sačinjavaju u roku od 8 dana od dana isteka poreskog perioda u kojem je došlo do prometa dobara, povećanja naknada , izdavanja računa Ili plačanja avansa. Dakle, i dok se govorilo o pojednostavljenju sistema fakturisanja, sada proističu nove nejasnoće i nedoumice koje će valjad a na sutrašnjem sastanku sa predstavnicima minstarstva finnasija biti razjašnjene. Svakako glavobolja računovodjama neće nedostajati, jer je izgleda svako pojednostavljenje procedure za njih dodatni posao, alI i veća odgovornost za koju su predvidjene i kazne u slučaju eventualnih propusta.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju ". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Kažu da se svaka turistička destinacija najbolje upoznaje po specijalitetima koje nudi domaća kuhinja. Važno je šta se u tom kraju jede i da li će se to putniku namerniku dopasti. Tako se… […]
Gotovo godinu dana upis u katastar nepokretnosti moguć je isključivo digitalnim putem, uz stručnu podršku profesionalnih korisnika, advokata i geodetskih organizacija i bez odlaska u katastraske službe. Advokatske usluge nekim gradjanima su gotovo… […]
Danas je asfaltiran nekategorisani put u Mesnoj zajednici Teočin, pravac Borovnjaci-Drinčići. Ukupna dužina putnog pravca koji je asfaltiran iznosi je 1035 metara, a ukupna vrednost radova je nešto manje od 6,5 miliona dinara… […]
Čim je malo zahladnelo na čačanskoj pijaci povećana je potražnja za prerađevinama od mesa. Iako prodavaca nema mnogo, ponuda je bogata: čvarci, slanina, kobasica, ali je ipak najtraženija pršuta , jer kako se… […]
Ko su rukovodioci u javnim preduzećima? Da li je trgovina ljudima i ilegalno prebacivanje preko granice nova delatnist ili dopunska delatnost pojedinaca? Bile su tema danas održane redovne konferencije za novinare koalicije “Svi… […]
Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju
18/09/2024
Autor:
Info Press
Izvor: InfoPress
Foto: Shutterstock/ Andrei_R
Najnovije Izmene i dopune Pravilnika o elektronskom fakturisanju i Pravilnika o PDV- u, koje se primenjuju od septembra ove godine, kao i izmene samog SEF-a usloviće brojne promene u svakodnevnom poslovanju obveznika vezano za elektronsko fakturisanje i evidentiranje PDV u SEF. Zbog toga će na zahtev privrednika sutra biti održan sastanak sa predstavnicima ministrastva finasija kako bi ukazali na probleme sa kojima se suočavaju u primeni pomenutih izmena.
Mada je pre nekoliko godina najava E fakture nosila poruku privrednicima da se radi o pojednostavljenju njihovog svakodnevnog posla i brojnim olakšicama, praksa je pokaza nešto drugo. Bojne nejasnoće od samog početka , prilagodjavanja i uhodavanja, pa izmene propisa za elektornsko fakturisanja i propisa o PDV doneli su nove nejasnoće i glavobolje zaposlenima u računovosdstvenim agencijama.
Novo i najbitnije što donosi izmena Pravilnika je da je propisana obaveza opredeljivanja statusa subjekta u pogledu toga da li je obveznik PDV ili ne, kao i odredjivanje poreskog perioda . To znači da svi privredni subjekti koji su na SEFu moraju da ažuriraju svoje podatke. Propisana je i obaveza izdavanja e facture za promet gradjevinskih obekata, zatim izvršene su brojna i značajna promene kod poejdinačnih i zbirnih evidencija PDV gde porivrednici najviše imaju primedbi jer se dupliraju odredjeni poslovi. Propisan je i način evidentiranja prethodnog poreza i sadržana evidencija tog poreza. Obveznik evidentira celokupan ulaz PDV nezavisno od toga da li ima pravo na odbotak ili ne. Evidentioranje se vrši za prethodni period, a rok za evidentiranje je 10 dana po isteku poreskog perioda “, objašnjava Goprana Tanasković iz RPK MO i RO.
Sve ovoo znači da je evidentirnje PDV na SEFu do 10. u mesecu, a korekcije se vrše od 10. do 15. u istom mesecu kada se predaje obrazac , a sve to praktučno znači dupliranje posla za računovodje.
“Novine se odnose i na način na koji se unosi prethodni PDV tako da se za svaki document unosi osnovica PDV a po stopama I to posebno za elktronske fakture , posebno za fiskalne račune i druga dokumenta koja se odnose na smanjenje pojedinih faktura, a posebno I za drugu dokumentaciju gde spadaju facture za neobveznike PDV , a posebno osnov se knjiži kod prometa knjižnog zaduženja, knjižnih odobrenja , avansnog plaćanja , smanjenju avansa, što znači da se svi posebno vode i unose na SEF-u , a sve to zahteva dodatno vreme”, pojašnjava Gorana Tanasković.
Posebniu pažnju, kaže Tanasković,treba obratiti kod sačinjavanja internih računa jer se oni sačinjavaju u roku od 8 dana od dana isteka poreskog perioda u kojem je došlo do prometa dobara, povećanja naknada , izdavanja računa Ili plačanja avansa. Dakle, i dok se govorilo o pojednostavljenju sistema fakturisanja, sada proističu nove nejasnoće i nedoumice koje će valjad a na sutrašnjem sastanku sa predstavnicima minstarstva finnasija biti razjašnjene. Svakako glavobolja računovodjama neće nedostajati, jer je izgleda svako pojednostavljenje procedure za njih dodatni posao, alI i veća odgovornost za koju su predvidjene i kazne u slučaju eventualnih propusta.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Pred privrednicima novi zahtevi koji se tiču Pravilnika o PDV i elktronskom fakturisanju ". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Kažu da se svaka turistička destinacija najbolje upoznaje po specijalitetima koje nudi domaća kuhinja. Važno je šta se u tom kraju jede i da li će se to putniku namerniku dopasti. Tako se… […]
Gotovo godinu dana upis u katastar nepokretnosti moguć je isključivo digitalnim putem, uz stručnu podršku profesionalnih korisnika, advokata i geodetskih organizacija i bez odlaska u katastraske službe. Advokatske usluge nekim gradjanima su gotovo… […]
Danas je asfaltiran nekategorisani put u Mesnoj zajednici Teočin, pravac Borovnjaci-Drinčići. Ukupna dužina putnog pravca koji je asfaltiran iznosi je 1035 metara, a ukupna vrednost radova je nešto manje od 6,5 miliona dinara… […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.