Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja pokrenulo je akciju pojačanih vanrednih inspekcijskih nadzora tokom kojih će se kontrolisati ostvarivanja prava korisnika, uslovi i standard za pružanje usluga domskog smeštaja i primena stručnih procedura u ustanovama socijalne zaštite.
Ovo je dogovoreno na današnjem sastanku ministra za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zorana Đorđevića sa zaposlenima u Sektoru za brigu o porodici i socijalnu zaštitu iz Odeljenja za inspekcijski nadzor i Odeljenja za upravne i nadzorne poslove u oblasti socijalne zaštite, direktorom Inspektorata za rad Stevanom Đurovićem i direktorom Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu Božidarom Dakićem.
Inspekcijski nadzori će se vršiti prema planiranoj dinamici počev od marta u svim domovima za decu i mlade, domovima za decu i mlade sa smetnjama u razvoju, domovima za smeštaj odraslih i starih, domovima za odrasle i starije sa intelektualnim i mentalnim teškoćama na teritoriji Srbije, navodi se u saopštenju.
Pored inspekcijskih nadzora u ustanovama domskog smeštaja od strane inspektora socijalne zaštite i inspektora rada, zaposlenima će biti pružena i stručna podrška od strane Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu.
Đorđević je poručio zaposlenima da odgovorno i posvećeno rade svoj posao kako bismo ostvarili željene rezultate.
„Želimo da vanrednom kontrolom podignemo nivo kvaliteta usluge u ustanovama socijalne zaštite. Neće biti pošteđenih, ko god da napravi propust biće kažnjen. Sistem socijalne zaštite moramo da podignemo na jedan viši nivo“, rekao je Đorđević.
On je dodao da će izveštaji inspekcijskih nadzora, sa fotografijama zatečenog stanja u ustanovama, biti objavljivani na sajtu Ministarstva.