Iako se u televiziji može uživati iz udobnosti dnevne sobe, stvaranje njenih sadržaja i dalje iziskuje okupljanje ljudi na snimanju – i tu stvari postaju zamršene u svetlu aktuelne svetske pandemije virusa korona. Sveopšti napori da se suzbije kovid-19 pokrenuli su neočekivane promene u mnogim industrijama, pa i u onoj koja proizvodi zabavu. U svetu, kao i kod nas, produkcije su zastale, a saradnja režisera i scenarista preselila se na video-konferencije.
Efekat produkcijskog “povlačenja ručne” može se osetiti na svim svetskim TV programima, jer se završnica sezone mnogih serija neće emitovati u prvobitno najavljenim terminima.
Pojavila su se dva tipa “zatvaranja” produkcija. Prvi, koji se uglavnom dešava tradicionalnim televizijskim serijama, značiće iznenadan kraj sezone. Biće, dakle, serija koje neće uvesti u produkciju jednu ili više epizoda koje su im u ovoj sezoni preostale. Kada je reč o serijama koje će biti nastavljene, preostale epizode verovatno će biti pomerene za sledeću sezonu, kada god ona počne. Loša strana ovoga za gledaoce – serije koje nisu kompletirale sezonu neće razmrsiti zaplete ili ponuditi tradicionalna finala ovog proleća. A one koje se neće nastavljati, jednostavno će se okončati prevremeno, što bi moglo da im ograniči mogućnost da se prodaju ili strimuju drugde.
Tako, na primer, Ej-Bi-Sijeva medicinska drama “Uvod u anatomiju”, jedna od prvih TV serija koja je zaustavila proizvodnju, neće nastaviti rad na 16. sezoni. Mreža u vlasništvu “Diznija” objavila je da će aktuelna sezona, koja je trebalo da ima 25 epizoda, biti završena 9. aprila 21. epizodom. Ranije je najavljeno da će popularna medicinska drama doživeti i 17. sezonu, ali nije izvesno da će se snimanje, kao inače, nastaviti u julu. Takođe, produkcijska kuća AMC objavila je da će zbog odlaganja postprodukcije deseta sezona popularne postapokaliptične serije “Okružen mrtvima” biti okončana 15. epizodom, koja će u Srbiji biti emitovana 6. aprila. S druge strane, treća sezona špijunskog trilera “Ubiti Iv” (Bi-Bi-Si Amerika i AMC) biće emitovana 12. aprila – dve nedelje pre prvobitno planiranog termina.
No, pandemija virusa korona nije uticala samo na tradicionalne televizijske stanice. Drugi tip “zatvaranja” može se shvatiti kao pauza, što je karakteristično za kablovske i strimovane serije, koje nemaju strog raspored poput televizijskih. Serija “Fargo” će jednostavno pomeriti premijeru nove sezone planiranu za 19. april, pošto su joj iz ove sezone preostale još dve epizode. Ni to, međutim, nije bez posledica. “Fargo” je bio ključno oružje u strategiji mreže FX za ovogodišnje “Emi” nagrade, a za koje nije u mogućnosti da se takmiči. Baš kao što televizijske mreže igraju na kartu mogućeg pomaka od tradicionalnog TV kalendara, tako bi eventualno i “Emi” posle ovogodišnjih događaja mogao trajno promeniti uslove za Primetime awards.
Popularna striming platforma Netfliks zaustavila je na najmanje dve nedelje produkciju svih TV emisija i filmova u SAD i Kanadi. Netfliks je prekinuo i produkciju druge sezone “Veštac” koja se snimala u Velikoj Britaniji. Brojna odlaganja prate rad na najiščekivanijoj seriji godine, a verovatno i najskupljem TV projektu decenije, Amazonovom “Gospodaru prstenova”. Taman kad je sve bilo spremno za nastavak snimanja prve sezone, i kada je odobrena i druga, produkcija je sve pauzirala na dve nedelje zbog epidemije.
Većina TV serija koje su prisiljene da se okončaju pre planiranog završetka, neće se uskoro vratiti u produkciju, a neke se verovatno nikad neće vratiti na male ekrane. Na televizijskim mrežama, studijima i producentima ostaje odluka, pre svega, kako će osmisliti buduće rasporede rada i emitovanja. Zaustavljanje teško nabrojivih filmskih i TV produkcija čiji se početak očekivao ili su bile u punom zamahu, imaće uticaj ne samo na scenariste i producente, već i na niže zaposlene. Zasada studiji, mreže i strim-servisi nisu objasnili kako će ekipama zaustavljenih produkcija biti plaćeno tokom ovog perioda. Izvesno je i da će pokušaji promene datuma emitovanja TV programa iziskivati dodatne milione dolara ulaganja u globalni marketing i promociju.