Otvoreno još 30 kilometara Moravskog koridora, od Kruševca do Vrnjačke Banje. Novom deonicom auto-puta građani će moći da putuju od sutra ujutru od 9 sati. Na toj saobraćajnici završeno je 60 kilometara od Pojata, a uporedo se radi na preostala 54 kilometra do Preljine. Otvaranju deonice prisustvovao predsednik Aleksandar Vučić.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće otvaranju deonice Kruševac – Trstenik – Vrnjačka Banja na auto-putu E-761.
Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana. Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik.
To će biti najmoderniji i prvi digitalni auto-put u našoj zemlji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem. Od postojećih auto-puteva u Srbiji je širi za 1,6 metara.
Trenutno je za saobraćaj otvoreno 28 kilometara koridora i to deonice od Pojata do Makrešana i od Makrešana do Koševa kod Kruševca. Moravski koridor povezaće tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spajaće auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš. Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.
Radovi na izgradnji Moravskog koridora – auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.
Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara. Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.