Oprez na pružnim prelazima, ne postoji sreća da neko izbegne voz

Oprez na pružnim prelazima, ne postoji sreća da neko izbegne voz

28/04/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Info Press (foto: arhiva)

Neobeleženi pružni prelazi ne postoje, tvrdi Nenad Stanisavljević iz “Infrastruktura železnica Srbije”. Nesreće se dešavaju uglavnom zbog nepažnje vozača drumskih vozila i provlačenja pored podignute rampe, kaže Stanisavljević.

Ovih dana rekonstruisano je osam putnih prelaza, na niškoj pruzi kod Aleksinca, kao i na prugama od Male Krsne prema Smederevu i Požarevcu. Većina od ovih osam putnih prelaza i četrdeset godina nije bila obnavljana.

U pojedinim medijima i na društvenim mrežama se pojavila slika sa pružnog prelaza u beogradskoj opštini Železnik na kojoj je zabeležena scena na kojoj se vidi podignuta zaštitna rampa, dok voz prolazi. 

“Na tom prelazu je uništena oprema. Stavljena je nova, ali je preksinoć došlo do kvara na kablu koji se popravlja i verujem da će u toku današnjeg dana biti otklonjen”, rekao je Nenad Stanisavljević gostujući u Jutarnjem programu.

Kako kaže, ne postoji sreća da neko izbegne voz. Onog trenutka kada se detektuje kvar sve mašinovođe dobijaju informaciju da je putni prelaz u kvaru.

“Po tom nalogu oni imaju obavezu da stanu i tek kada se uvere da nema nikoga mogu da nastave vožnju. Dokaz da mašinovođa poštuje nalog je da se u ovakvim situacijama nesreće ne događaju”, rekao je Stanisavljević.

Neobeleženi prelazi ne postoje, tvrdi Stanisavljević i ističe da je svih 2.100 pružnih prelaza koliko ih je u Srbiji, adekvatno obeleženi.

“Kako je obezbeđen pružni prelaz zavisi od velikog broja parametara. Od tog broja 522 je obezbeđeno najsavremenijim uređajima, znači oko četvrtine a biće ih i više. Imamo zemlje kao što su Francuska i Italija kod kojih je taj procenat oko 70 odsto, ali oni su puno ulagali u železnicu. Primera radi, Velika Britanija kao i mi ima četvrtinu prelaza sa najsavremenijom opremom”, rekao je Stanisavljević.

Do nesreća dolazi uglavnom zbog nepažnje vozača drumskih vozila, provlačenja pored rampe. Video nadzor se na prelazima uvodi unazad dve-tri godine.

“Za automatizaciju jednog pružnog prelaza potrebno je bar 120.000 evra. Najveći iskorak je kada pružnih prelaz uopšte nema, kako će biti na brzoj pruzi prema Novom Sadu”, istakao je Stanisavljević.

Obezbeđena su sredstva od Svetske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj od 11 miliona dolara i sedam miliona evra za oko 90 putnih prelaza a planirano je da se od Svetske banke obezbede sredtva u iznosu od 30 miliona dolara za 150 prelaza.

Srbija će u saradnji sa Evropskom unijom, graditi brzu železnicu od Beograda do Niša i od Niša do Severne Makedonije. 

“Tamo gde su brze pruge odnosno brzi vozovi koji se kreću brzinom od 200 kilometara na sat tamo nema pružnih prelaza već se to rešava nadvožnjacima ili podvožnjacima i to je najviši nivo bezbednosti”, rekao je Stanisavljević.

Kada govorimo o pruzi Beograd – Niš prosečna brzina danas je oko 60 kilometara na sat, i ima puno mesta gde se vozovi kreću brzinom između 30 i 50 kilometara na sat.

“Kada govorimo o deonici od Niša do Preševa, na toj deonici koja je izgrađena pre 140 godina veliki deo deonice vozovi saobraćaju brzinom od 10 do 20 kilometara na sat. Projektni zadaci će da reše sva pitanja, ali treba reći da danas na tom međunarodnom železničkom koridoru 10 od Beograda do Niša vozovi putuju između 4,5 i 5,5 sati. Ako je pruga stara 140 godina i nije obnavljena došli smo do ove situacije. Životni vek jedne pruge je 25 godina i posle toga ona mora da se zameni, a mi smo imali primere da negde to nije rađeno i po 40 godina”, objašnjava Stanisavljević.

Brze pruge su danas naša stvarsnost, naša realnost i doneće sigurno i viši nivo života, veliki benefit za privredu i najviši nivo bezbednosti i kada je reč o železničkom i drumskom saobraćaju, zaključio je u razgovoru za RTS Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnica Srbije.

,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Oprez na pružnim prelazima, ne postoji sreća da neko izbegne voz". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Samouki metereolog iz Buara

Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
41

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Oprez na pružnim prelazima, ne postoji sreća da neko izbegne voz

28/04/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Info Press (foto: arhiva)

Neobeleženi pružni prelazi ne postoje, tvrdi Nenad Stanisavljević iz “Infrastruktura železnica Srbije”. Nesreće se dešavaju uglavnom zbog nepažnje vozača drumskih vozila i provlačenja pored podignute rampe, kaže Stanisavljević.

Ovih dana rekonstruisano je osam putnih prelaza, na niškoj pruzi kod Aleksinca, kao i na prugama od Male Krsne prema Smederevu i Požarevcu. Većina od ovih osam putnih prelaza i četrdeset godina nije bila obnavljana.

U pojedinim medijima i na društvenim mrežama se pojavila slika sa pružnog prelaza u beogradskoj opštini Železnik na kojoj je zabeležena scena na kojoj se vidi podignuta zaštitna rampa, dok voz prolazi. 

“Na tom prelazu je uništena oprema. Stavljena je nova, ali je preksinoć došlo do kvara na kablu koji se popravlja i verujem da će u toku današnjeg dana biti otklonjen”, rekao je Nenad Stanisavljević gostujući u Jutarnjem programu.

Kako kaže, ne postoji sreća da neko izbegne voz. Onog trenutka kada se detektuje kvar sve mašinovođe dobijaju informaciju da je putni prelaz u kvaru.

“Po tom nalogu oni imaju obavezu da stanu i tek kada se uvere da nema nikoga mogu da nastave vožnju. Dokaz da mašinovođa poštuje nalog je da se u ovakvim situacijama nesreće ne događaju”, rekao je Stanisavljević.

Neobeleženi prelazi ne postoje, tvrdi Stanisavljević i ističe da je svih 2.100 pružnih prelaza koliko ih je u Srbiji, adekvatno obeleženi.

“Kako je obezbeđen pružni prelaz zavisi od velikog broja parametara. Od tog broja 522 je obezbeđeno najsavremenijim uređajima, znači oko četvrtine a biće ih i više. Imamo zemlje kao što su Francuska i Italija kod kojih je taj procenat oko 70 odsto, ali oni su puno ulagali u železnicu. Primera radi, Velika Britanija kao i mi ima četvrtinu prelaza sa najsavremenijom opremom”, rekao je Stanisavljević.

Do nesreća dolazi uglavnom zbog nepažnje vozača drumskih vozila, provlačenja pored rampe. Video nadzor se na prelazima uvodi unazad dve-tri godine.

“Za automatizaciju jednog pružnog prelaza potrebno je bar 120.000 evra. Najveći iskorak je kada pružnih prelaz uopšte nema, kako će biti na brzoj pruzi prema Novom Sadu”, istakao je Stanisavljević.

Obezbeđena su sredstva od Svetske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj od 11 miliona dolara i sedam miliona evra za oko 90 putnih prelaza a planirano je da se od Svetske banke obezbede sredtva u iznosu od 30 miliona dolara za 150 prelaza.

Srbija će u saradnji sa Evropskom unijom, graditi brzu železnicu od Beograda do Niša i od Niša do Severne Makedonije. 

“Tamo gde su brze pruge odnosno brzi vozovi koji se kreću brzinom od 200 kilometara na sat tamo nema pružnih prelaza već se to rešava nadvožnjacima ili podvožnjacima i to je najviši nivo bezbednosti”, rekao je Stanisavljević.

Kada govorimo o pruzi Beograd – Niš prosečna brzina danas je oko 60 kilometara na sat, i ima puno mesta gde se vozovi kreću brzinom između 30 i 50 kilometara na sat.

“Kada govorimo o deonici od Niša do Preševa, na toj deonici koja je izgrađena pre 140 godina veliki deo deonice vozovi saobraćaju brzinom od 10 do 20 kilometara na sat. Projektni zadaci će da reše sva pitanja, ali treba reći da danas na tom međunarodnom železničkom koridoru 10 od Beograda do Niša vozovi putuju između 4,5 i 5,5 sati. Ako je pruga stara 140 godina i nije obnavljena došli smo do ove situacije. Životni vek jedne pruge je 25 godina i posle toga ona mora da se zameni, a mi smo imali primere da negde to nije rađeno i po 40 godina”, objašnjava Stanisavljević.

Brze pruge su danas naša stvarsnost, naša realnost i doneće sigurno i viši nivo života, veliki benefit za privredu i najviši nivo bezbednosti i kada je reč o železničkom i drumskom saobraćaju, zaključio je u razgovoru za RTS Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnica Srbije.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Oprez na pružnim prelazima, ne postoji sreća da neko izbegne voz". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up