Dan uoči otvaranja istočnog kraka Koridora 10, RTS patrole proveravaju da li je sve spremno i uključiće se sa najatraktivnijih mesta na trasi.
Na istočnom kraku Koridora 10 sutra se za saobraćaj otvara deonica od Proseka do Crvene Reke duga 22 i po kilometra, čime se zaokružuje izgradnja čitavog istočnog kraka od Dimitrovgrada do Niša, dužine 86 kilometara i 800 metara.
Vrednost radova na izgradnji istočnog kraka procenjena je na oko 476 miliona evra.
Ta deonica smatra se i najtežom jer je njome zaobiđena Sićevačka klisura, a na toj trasi je i tunel Bancarevo.
Tu je bilo najviše muka prilikom izgradnje zbog kosina oko tunela, zbog brdovitog terena u podnožju Suve planine.
Na deonici od Bancareva do Crvene Reke ima 27 kosina, a za njih 26 projekat je morao da se menja praktično u hodu.
Jedno od najvećih iznenađenja prilikom gradnje bila je kosina šest, odnosno upravo tunel Bancarevo gde je levi tunelski kanal morao da se produži, a ispostavilo se i da je neophodno izgraditi i galeriju.
“Sama galerija je naknadno projektovana zbog pojave klizišta na useku, ona je izgrađena za nepuna tri i po meseca”, kaže Osman Hasić, šef gradilišta “Integral inženjering”.
Prema njegovim rečima, u samu galeriju ugrađena su 132 šipa, više od 10 hiljada kubika betona, dve i po hiljade tona armature, iskopano oko 40.000 kubika zemlje, a nasuto 80.000 kubika.
Ta zemlja će, kako kaže, služiti kao kontrateg kako se eventualno ne bi pojavilo novo klizište.
“Istočni krak Koridora 10 dug je 86,8 kilometara. Karakteriše ga 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji. Ugrađeno je oko 780 hiljada tona asfalta”, kaže Dušan Mijuš, šef projekta Istok.
Istočni krak Koridora 10 povezuje Nišavski i Pirotski okrug, Srbiju i Bugarsku, a od izuzetnog je značaja i kao tranzitni koridor za saobraćaj do centralne Evrope i Turske, i dalje ka Bliskom istoku.