Ova godina je fatalna za vozače motocikala i skutera, a imamo i poginulog na električnom trotinetu. Stradalo je 45 motociklista – to je godišnji prosek.
Alarmantno je da je i pored dva meseca nevožnje poginulo preko 45 motociklista, kažu stručnjaci.
Najčešći faktor su brzina i želja za dokazivanjem. Pored toga mnogi voze kategorije motocikala za koje nemaju vozačku dozvolu, pa je i to jedan od problema koji se javlja u praksi.
Stručnjaci ponavljaju da adekvatna zaština oprema pomaže da se pad sa motocikla preživi, ali ona mora biti originalana i atestirana.
“Ukoliko vozač motocikla iz Milana dođe da vozi u Beogradu ima 23 puta veću šansu da strada u saobraćaju u Beogradu nego u Milanu”, ističe dr Vladimir Jeftić, predesednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
U poslednje vreme od kako je škola počela, krenula je i masovna upotreba električnih trotineta i svi bi hteli da ih voze. Za njih je potrebna obuka i veština, jer svakog dana u ortopedsku bolnicu na Banjici dolaze mladi ljudi, imaju povrde koje će trajno ostaviti posledice na njihov hod, pa je preporuka roditeljima da ih u školu šalju samo pešice.
“Neke države su u potpunosti zabranile upotrebu električnih trotineta u javnom saobraćaju, takva mogućnost se ne pominje kod nas, ali se zato vodi dilema da li oni treba da se kreću kolovozima ili trotoarima u nedostatku biciklističkih staza”, navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Prvi smrtno stradali trotinetista ima samo 16 godina. Vreme je da grad Beograd, gde je i najveća koncentracija ovog prevoznog sredstva, pod hitno, a ne kako je najavljeno do nove godine, reguliše trotinetima i odredi pravila što pre, poruka je stručnjaka i lekara ortopeda koji imaju pune ruke posla.