Od avgusta na snazi novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti
Od avgusta na snazi novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti
15/04/2019
Autor:
Mirjana Aleksić
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
Prošlogodišnje istraživanje USAID-a pokazalo je da 70 odsto online medija u Srbiji nema tzv. „politike privatnosti“, što je jedan od prvih koraka primene novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji stupa na snagu u avgustu ove godine. To je saopšteno na današnjoj radionici za predstavnike medija o primeni nove regulative iz domena zaštite podataka o ličnosti. Održana je u organizaciji Asocijacije online medija, USAID projekta jačanja okruženja za održivost medija i Share Fondacije.
Srbija je prošle godine dobila novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u potpunosti usklađen sa novom evropskom regulativom u toj oblasti. Dve se odnose na medije. Jedna je korišćenje privatnih podataka korsinika medijskih sadržaja ili posetilaca portala za razvijanje različitih biznis modela.
“Mora da postoji pravni osnov. Ne možete tek tako da prikupljate podatke ljudi i da ih ne obavestite o tome za šta će se njihovi podaci koristiti, u koje svrhe. Šta oni mogu da urade povodom vaše obrade njihovih podataka? Mogu da traže pravo na uvid, pravo na kopiju tih podataka, da se neki podaci obrišu”, objašnjava predavač iz Share Fondacije, Bojan Perkov.
“Naše istraživanje je prošle godine pokazalo da 70% online medija u Srbiji nema tzv. “politike privatnosti” i to je nešto što mediji mora da ima. To je jedan dokument, stranica koja na jedan transparentan i otvoren način govori, vi ste posetilac, došli ste na našu stranicu, mi prikupljamo vaše podatke, poput e-mail adrese, imena, mesta odakle dolazite i koristimo ih u te i te svrhe. Ukoliko jasno kažete zbog čega koristite te podatke, vi nemate problem sa Zakonom. Mnogi mediji nemaju tu vrstu obaveštenja za svoje posetioce i to je jedan od prvih koraka ka primeni novog Zakona, nešto što će mediji morati da urade ukoliko žele da izbegnu sankcije”, navodi predstavnik USAID-a, Davor Marko.
Izvršna direktorka “Media team leader”, Svetlana Kojanović ukazuje da je ipak najveća nedoumica zaštita podataka o ličnosti medijskih izvora.
“Za sve nas koji se bavimo novinarstvom i medijima, bez obzira da li su online ili elektronski, štampani ili neki drugi, ono što jeste najveća nedoumica je zaštita podataka naših izvora. U trenutku kada ne želimo da objavimo izvor po Zakonu o javnom informisanju, imamo na to pravo, nije čini mi se usaglašeno i dovoljino kompatibilno sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Šta radimo u tom slučaju i kako? Znam da postoje uslovi da za krivično delo preko pet godina itd. mora da se objavi, ali trenutno kada mi objavljujemo jesmo li mi spremni da procenimo da li je reč o tom krivičnom delu? Nismo svi advokati, pravnici. Zato mislim da su ova dva zakona koja se pre svega tiču nas i novinarstva, objavljivanja tekstova koje mi radimo, trebalo da budu usaglašena i da mi nemamo nikakve nedoumice koje smo do sada imali i koje nam prave problem u radu. Iskreno se nadam da će kroz javne rasprave neko pokrenuti to pitanje i da će zakonodavac naći način da odgovori na naše potrebe”, izjavila je Svetlana Kojanović.
Međutim, rečeno je da nova regulativa podrazumeva nešto što se naziva “novinarski izuzetak”. To omogućava izveštavanje u interesu javnosti.
“Važno je da evropska regulativa ali i domaći zakon sadrži taj tzv. “novinarski izuzetak”. To znači da novinari u svom svakodnevnom obavljanju posla ne moraju da primenjuju sve te standarde jer bi zapravo njihov posao bio onemogućen, ne bi mogli dada adekvatno vrše informisanje građana o pitanjima od javnog interesa i zato zakon pravi izuzetak, kao i u slučaju korišćenja podataka u umetničke svrhe”, navodi Perkov.
Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti propisuje i kazne, a najviša je dva miliona dinara. Nezakonita obrada podataka o ličnosti može i krivično da se kažnjava, a poverenik za zaštitu podataka o ličnosti može da naredi obustavu dalje obrade informacija. Postoji i tzv. “reputaciona šteta” za medije koji krše zakon rizikujući nepoverenje građana.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Od avgusta na snazi novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine
Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Od avgusta na snazi novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti
15/04/2019
Autor:
Mirjana Aleksić
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
Prošlogodišnje istraživanje USAID-a pokazalo je da 70 odsto online medija u Srbiji nema tzv. „politike privatnosti“, što je jedan od prvih koraka primene novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji stupa na snagu u avgustu ove godine. To je saopšteno na današnjoj radionici za predstavnike medija o primeni nove regulative iz domena zaštite podataka o ličnosti. Održana je u organizaciji Asocijacije online medija, USAID projekta jačanja okruženja za održivost medija i Share Fondacije.
Srbija je prošle godine dobila novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u potpunosti usklađen sa novom evropskom regulativom u toj oblasti. Dve se odnose na medije. Jedna je korišćenje privatnih podataka korsinika medijskih sadržaja ili posetilaca portala za razvijanje različitih biznis modela.
“Mora da postoji pravni osnov. Ne možete tek tako da prikupljate podatke ljudi i da ih ne obavestite o tome za šta će se njihovi podaci koristiti, u koje svrhe. Šta oni mogu da urade povodom vaše obrade njihovih podataka? Mogu da traže pravo na uvid, pravo na kopiju tih podataka, da se neki podaci obrišu”, objašnjava predavač iz Share Fondacije, Bojan Perkov.
“Naše istraživanje je prošle godine pokazalo da 70% online medija u Srbiji nema tzv. “politike privatnosti” i to je nešto što mediji mora da ima. To je jedan dokument, stranica koja na jedan transparentan i otvoren način govori, vi ste posetilac, došli ste na našu stranicu, mi prikupljamo vaše podatke, poput e-mail adrese, imena, mesta odakle dolazite i koristimo ih u te i te svrhe. Ukoliko jasno kažete zbog čega koristite te podatke, vi nemate problem sa Zakonom. Mnogi mediji nemaju tu vrstu obaveštenja za svoje posetioce i to je jedan od prvih koraka ka primeni novog Zakona, nešto što će mediji morati da urade ukoliko žele da izbegnu sankcije”, navodi predstavnik USAID-a, Davor Marko.
Izvršna direktorka “Media team leader”, Svetlana Kojanović ukazuje da je ipak najveća nedoumica zaštita podataka o ličnosti medijskih izvora.
“Za sve nas koji se bavimo novinarstvom i medijima, bez obzira da li su online ili elektronski, štampani ili neki drugi, ono što jeste najveća nedoumica je zaštita podataka naših izvora. U trenutku kada ne želimo da objavimo izvor po Zakonu o javnom informisanju, imamo na to pravo, nije čini mi se usaglašeno i dovoljino kompatibilno sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Šta radimo u tom slučaju i kako? Znam da postoje uslovi da za krivično delo preko pet godina itd. mora da se objavi, ali trenutno kada mi objavljujemo jesmo li mi spremni da procenimo da li je reč o tom krivičnom delu? Nismo svi advokati, pravnici. Zato mislim da su ova dva zakona koja se pre svega tiču nas i novinarstva, objavljivanja tekstova koje mi radimo, trebalo da budu usaglašena i da mi nemamo nikakve nedoumice koje smo do sada imali i koje nam prave problem u radu. Iskreno se nadam da će kroz javne rasprave neko pokrenuti to pitanje i da će zakonodavac naći način da odgovori na naše potrebe”, izjavila je Svetlana Kojanović.
Međutim, rečeno je da nova regulativa podrazumeva nešto što se naziva “novinarski izuzetak”. To omogućava izveštavanje u interesu javnosti.
“Važno je da evropska regulativa ali i domaći zakon sadrži taj tzv. “novinarski izuzetak”. To znači da novinari u svom svakodnevnom obavljanju posla ne moraju da primenjuju sve te standarde jer bi zapravo njihov posao bio onemogućen, ne bi mogli dada adekvatno vrše informisanje građana o pitanjima od javnog interesa i zato zakon pravi izuzetak, kao i u slučaju korišćenja podataka u umetničke svrhe”, navodi Perkov.
Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti propisuje i kazne, a najviša je dva miliona dinara. Nezakonita obrada podataka o ličnosti može i krivično da se kažnjava, a poverenik za zaštitu podataka o ličnosti može da naredi obustavu dalje obrade informacija. Postoji i tzv. “reputaciona šteta” za medije koji krše zakon rizikujući nepoverenje građana.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Od avgusta na snazi novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine
Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.