Potrošači koji ne žele da ih trgovci zovu telefonom i šalju poruke nudeći na prodaju proizvode i usluge za nekoliko dana moći će da se upišu u registar “NE ZOVI” i tako se zaštite od nastrljivih prodavaca i oglašivača.Pravilnik koji određuje na koji način će se građani upisivati u ovaj registar usvojen je krajem godine i stupa na snagu 5. januara, piše u Službenom glasniku.
Svi operatori mobilne i fiksne telefonije, nakon toga, moraće da omoguće svojim korisnicima da se, ukoliko to žele – upišu u novi registar.
Registar NE ZOVI predviđen je Zakonom o zaštiti potrošača i trebalo je već uveliko da funkcioniše. Čekalo se upravo na pravilnik koji definiše uslove upisa.
Ovaj regstar bi trebalo da spreči nasrtljivu praksu firmi koje građanima putem telefonskih poziva, poruka, mejlova nude raznu robu i usluge.
„Upis ili ispis podataka u Registar NE ZOVI obavlja operator bez naknade, koji sa korisnikom telefonskog broja ima zaključen ugovor o korišćenju javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga, a na osnovu zahteva korisnika telefonskog broja“, propisano je ovim pravilnikom.
Upis ili ispis pojedinog broja u registar NE ZOVI, kako je predviđeno pravilnikom, može da traži samo korisnik telefonskog broja.
To mogu da učine i potrošači koji koriste pripejd broj, ali samo ukoliko su registrovani korisnik kod nekog operatora.
Građani koji žele da se upišu u registar NE ZOVI to mogu da učine u elektronskoj formi ili na prodajnom mestu operatora.
U elektronskoj formi potrošač može da se upiše u registar putem internet stranice operatora ili putem aplikacije koju operator stavlja na raspolaganje svojim korisnicima.
Oni koji žele mogu da se upišu u registar na prodajnom mestu operatora, i to tako što će operator, uz prethodno izvršenu identifikaciju podnosioca zahteva – popuniti zahtev u elektronskoj formi.