Nasrtljivi trgovci u vreme korone obećavaju čuda, podmlađuju, leče neizlečivo

Nasrtljivi trgovci u vreme korone obećavaju čuda, podmlađuju, leče neizlečivo

14/03/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Pixabay

Proteklih dana oglasili su se zabrinuti građani koji navode da su ih telefonom pozivale osobe i raspitivale se o njihovom zdravstvenom stanju. Interesuje ih ko stoji iza tih poziva i u koju svrhu se, u vreme epidemije, takve informacije prikupljaju. U firmi na koju upućuju građani, nisu želeli da govore. To, međutim, nije usamljen slučaj, ali se postavlja pitanje da li se takvim pozivima, osim što se uznemiravaju građani, krše i zakoni.

Pomažu na daljinu, nude proizvode koji leče i neizlečive bolesti, nude preparate koji podmlađuju, obećavaju čuda… Gotovo da nema čoveka kojem bar jednom nije pozvonio telefon sa takvom ponudom.

“Javila mi se neka žena i rekla da je iz nekog centra za zdravlje i da li imam neke tegobe. Ja onako ne razmišljajući kažem, malo me leđa bole ujutru kad ustanem i tako. Javiće vam se neki čovek koji se razume u to da vas posavetuje i nema problema ne morate nigde da idete. I stvarno se javio neki čovek, krenuo da me ispituje”, prenosi svoje iskustvo građanin.

Drugi je izričit da na to nemaju pravo, da su to privatni podaci i da o tome treba da se vodi računa.

“Nude sve i svašta, ali ja prekidam vezu i ništa me ne interesuje od toga”, naglašava jedna građanka.

Zdravstvene usluge se ne pružaju preko telefona

U zdravstvenoj inspekciji nisu upoznati s tim slučajem ali kažu da je Zakon o zaštiti zdravlja jasan: zdravstvene usluge mogu da pružaju samo zdravstveni radnici a precizirano je i kako. Telefonskim pozivima ne.

Jelica Radulović iz inspekcije Ministarstva zdravlja preporučuje svima da se prethodno informišu u tom Ministarstvu, kao i u zdravstvenoj inspekciji da li je neko na toj adresi registrovan i za šta, pa neka odluče da li će koristiti usluge ili ne.

“Mi smo u nekim nadzorima koje smo radili prethodnih godina donedavno utvrđivali da se najčešće radi o nekim privrednim društvima koja su registrovana za, ne znam koju delatnost, koja nema veze sa zdravstvom. Naravno da smo to sankcionisali zabranama i prekršajnim prijavama”, objašnjava Radulović. 

Inspektori su često nailazili na zatvorena vrata kada im uđu u trag, jer oni koji se bave prevarama, kratko ostaju na istoj adresi. Savetuju građane da ne nasedaju na takve pozive, ma koliko ponude bile primamljive.

Ciljna grupa – potrošači stariji od 60 godina

“Moram da kažem da su ciljna grupa potrošači koji su stariji od 60, 65 godina, ljudi trećeg doba, oni su veoma laki za manipulaciju. Iz naših iskustava, veliki broj takvih nudi zdravstvena pomagala koja omogućuju ozdravljenje, nikakvih problema neće imati, što je sasvim netačno, što ne sme da se radi, ali većina potrošača naseda na pozive”, ističe Vera Vida iz Centra potrošača Srbije.

Takođe, savetuje potrošače da pitaju ko to radi, da li je to neka zdravstvena ustanova, da li je to kozmetička kuća, kao i da li je ta firma uopšte registrovana.

Brojeve telefona najčešće biraju iz bele knjige u koju su građani dobrovoljno ostavljali kontakte.

“Onog trenutka kada ste dali broj, vi ste ga izložili javnosti. Kada izrazite negodovanje, kada prigovorite korišćenju vaših podataka, svih, pa i broja telefona za potrebe direktnog oglašavanja, oni su u obavezi da tog trenutka u odnosu na vas sa tim prekinu”, upozorio je  Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti.

Ako se poziv ipak ponovi, to se po zakonu smatra nasrtljivim poslovanjem, a za to je nadležna tržišna inspekcija kojoj građani mogu da se žale.

Zaštitu privatnosti moglo bi da obezbedi uvođenje posebnog registra, “Ne zovi”, kakav postoji u mnogim državama pa i u susednoj Hrvatskoj, a u koji mogu da se prijave građani koji ne žele da ih uznemiravaju nasrtljivi trgovci.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Nasrtljivi trgovci u vreme korone obećavaju čuda, podmlađuju, leče neizlečivo". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Samouki metereolog iz Buara

Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]

Izgradjen košarkaški teren u Kukićima

U MZ Kukići   svečano predat na upotrebu novoizgradjeni  teren za košarku. Investitor je ovdašnja mesna zajednica, a vrednost radova je 3,3 miliona dinara.   U cilju stvaranja što boljih uslova i infrastrukture na seoskom… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
34

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Nasrtljivi trgovci u vreme korone obećavaju čuda, podmlađuju, leče neizlečivo

14/03/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Pixabay

Proteklih dana oglasili su se zabrinuti građani koji navode da su ih telefonom pozivale osobe i raspitivale se o njihovom zdravstvenom stanju. Interesuje ih ko stoji iza tih poziva i u koju svrhu se, u vreme epidemije, takve informacije prikupljaju. U firmi na koju upućuju građani, nisu želeli da govore. To, međutim, nije usamljen slučaj, ali se postavlja pitanje da li se takvim pozivima, osim što se uznemiravaju građani, krše i zakoni.

Pomažu na daljinu, nude proizvode koji leče i neizlečive bolesti, nude preparate koji podmlađuju, obećavaju čuda… Gotovo da nema čoveka kojem bar jednom nije pozvonio telefon sa takvom ponudom.

“Javila mi se neka žena i rekla da je iz nekog centra za zdravlje i da li imam neke tegobe. Ja onako ne razmišljajući kažem, malo me leđa bole ujutru kad ustanem i tako. Javiće vam se neki čovek koji se razume u to da vas posavetuje i nema problema ne morate nigde da idete. I stvarno se javio neki čovek, krenuo da me ispituje”, prenosi svoje iskustvo građanin.

Drugi je izričit da na to nemaju pravo, da su to privatni podaci i da o tome treba da se vodi računa.

“Nude sve i svašta, ali ja prekidam vezu i ništa me ne interesuje od toga”, naglašava jedna građanka.

Zdravstvene usluge se ne pružaju preko telefona

U zdravstvenoj inspekciji nisu upoznati s tim slučajem ali kažu da je Zakon o zaštiti zdravlja jasan: zdravstvene usluge mogu da pružaju samo zdravstveni radnici a precizirano je i kako. Telefonskim pozivima ne.

Jelica Radulović iz inspekcije Ministarstva zdravlja preporučuje svima da se prethodno informišu u tom Ministarstvu, kao i u zdravstvenoj inspekciji da li je neko na toj adresi registrovan i za šta, pa neka odluče da li će koristiti usluge ili ne.

“Mi smo u nekim nadzorima koje smo radili prethodnih godina donedavno utvrđivali da se najčešće radi o nekim privrednim društvima koja su registrovana za, ne znam koju delatnost, koja nema veze sa zdravstvom. Naravno da smo to sankcionisali zabranama i prekršajnim prijavama”, objašnjava Radulović. 

Inspektori su često nailazili na zatvorena vrata kada im uđu u trag, jer oni koji se bave prevarama, kratko ostaju na istoj adresi. Savetuju građane da ne nasedaju na takve pozive, ma koliko ponude bile primamljive.

Ciljna grupa – potrošači stariji od 60 godina

“Moram da kažem da su ciljna grupa potrošači koji su stariji od 60, 65 godina, ljudi trećeg doba, oni su veoma laki za manipulaciju. Iz naših iskustava, veliki broj takvih nudi zdravstvena pomagala koja omogućuju ozdravljenje, nikakvih problema neće imati, što je sasvim netačno, što ne sme da se radi, ali većina potrošača naseda na pozive”, ističe Vera Vida iz Centra potrošača Srbije.

Takođe, savetuje potrošače da pitaju ko to radi, da li je to neka zdravstvena ustanova, da li je to kozmetička kuća, kao i da li je ta firma uopšte registrovana.

Brojeve telefona najčešće biraju iz bele knjige u koju su građani dobrovoljno ostavljali kontakte.

“Onog trenutka kada ste dali broj, vi ste ga izložili javnosti. Kada izrazite negodovanje, kada prigovorite korišćenju vaših podataka, svih, pa i broja telefona za potrebe direktnog oglašavanja, oni su u obavezi da tog trenutka u odnosu na vas sa tim prekinu”, upozorio je  Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti.

Ako se poziv ipak ponovi, to se po zakonu smatra nasrtljivim poslovanjem, a za to je nadležna tržišna inspekcija kojoj građani mogu da se žale.

Zaštitu privatnosti moglo bi da obezbedi uvođenje posebnog registra, “Ne zovi”, kakav postoji u mnogim državama pa i u susednoj Hrvatskoj, a u koji mogu da se prijave građani koji ne žele da ih uznemiravaju nasrtljivi trgovci.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Nasrtljivi trgovci u vreme korone obećavaju čuda, podmlađuju, leče neizlečivo". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up