U čačanskom kraju uveliko se radi na veoma zahtevnoj deonici auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege. Kroz naselje Trbušani, trasa prolazi preko šest domaćinstava, gde uskoro počinje rušenje kuća.
Mašine su već stigle tik do kuća Pavlovića u Trbušanima. Trasa auto-puta prelazi preko 12 stambenih i brojnih pomoćnih objekata, plastenika. Uveliko raskrčuju teren i pripremaju selidbu. Ipak, oko svih detalja eksproprijacije nisu se dogovorili.
“Teško je pronaći na drugom mestu, pošto smo mi ovde imali dovedenu vodu iz Čemernice, sistem navodnjavanja. To sada više nema i nemamo uslova da se nastavimo time, proizvodnjom”, kaže Momčilo Pavlović iz Trbušana.
Njegov zemljak Dragan Pavlović kaže da su postigli dogovor za građevine, a za zemlju i voćke nisu. “U toku je, ići ćemo možda i na sud zbog toga. Mi moramo da se iselimo uglavnom, do kraja marta”, navodi Pavlović.
“Mi smo izrazili veliku volju da rešimo taj problem, a nadam se da će i Putevi Srbije izaći u susret nama da rešimo naše neke probleme sitne. Nadam se da sve to vodi ka rešenju”, kaže Sekula Pavlović.
Crepove sa krova neki su skinuli, dok drugi još traže novi dom.
“Nije nam lako da se pomerimo sa vekovnih ognjišta, sa dedovine, ali šta da se radi. Put svima nama treba, to je od višeg interesa i hvala Bogu da je došlo vreme da se gradi taj put, da se izgradi, da imamo priliku da odemo za tri sata do mora, do Bosne, za sat vremena do Beograda”, ističe Milan Pavlović predsednik MZ Trbušani.
Na 14 i po kilometara trase, koliko prolazi kroz grad Čačak, izdato je 1.517 rešenja o eksproprijaciji.
“Osamdeset odsto tih rešenja je već isplaćeno. Što se samog tiče Trbušana, dakle te lokacije, već je krenuo sa izgradnjom most preko reke Čemernice koji naravno ulazi u usek, jer se mora raditi usek da bi se radile dve tunelske cevi nešto manje od 400 metara dužine”, navodi Milun Todorović, gradonačelnik Čačka.
Skoro trećinu trase auto-puta “Miloš Veliki” od Preljine do Požege čine mostovi i tuneli. Kroz planinu Jelicu prokopava se jedan od najdužih tunela u Srbiji.