Rent a bike u Čačku ove sezone počeo je sa radom 1. juna. U odnosu na prošlu godinu, vlada nešto slabije interesovanje Čačana. U Parking servisu navode da je razlog za to nešto lošije vreme, velike vrućine i kiša, ali i odluka da se povećaju cene.
„Prošla godina se pokazala kao veoma uspešna za rent a bike. Imali smo 1.600 korisnika koji su potpisali ugovore, odnosno imali smo 3.500 izdavanja bicikala. Ove godine imamo nešto slabiji početak zbog vremenskih uslova, imamo velike vrućine i česte kiše. Malo je dana sa umerenim temperaturama. Verovatno je i povećanje cena uticalo na naše korisnike da manje koriste naše usluge. Cena po satu od ove godine je 50 dinara, dok je dnevna karta 300 dinara”, navodi Dragan Grujović iz Parking servisa.
Iznajmljivanje bicikala trenutno se obavlja na četiri lokacije, ali će uskoro biti u funkciji još tri.
„Za nekoliko dana uradićemo stanicu kod teniskih terena SC Mladost, umesto dosadašnje kod stadiona. Ta lokacija će početi sa radom 15. jula. Ove godine će se uraditi još dve lokacije, na Alvadžinici kod Rode, dok će druga biti u Atomskoj banji. Ti punktovi biće postavljeni u narednih desetak dana, i za njih je nabavljeno još 30 bicikala. Bicikle se mogu uzeti na jednoj loakciji i vratiti na drugoj”, podseća Grujović, navodeći da su korisnici rent a bike mahom sredovečni ljudi koji bicikl koriste da bi otišli ili se vratili sa posla.
Sve bicikle su tokom zime servisirane i osposobljene za vožnju. Kako je rekao Grujović, najviše oštećenja bilo je na korpama jer je stavljano više tereta nego što je predviđeno, ali je bilo i krađe baterija iz sijalica i lomljenja sedišta. Sva šteta je naplaćena od korisnika.
„Ljudi su se bahato ponašali prema imovini. Sva šteta je naplaćena jer na punktovima imamo cenovnik svakog dela koji može biti oštećen. Radnici su dužni da izdaju ispravan bicikl i da ispravan bicikl preuzmu od korisnika. Oštećenje korisnici ne moraju da plate kod nas na punktu, već je sami mogu popraviti u servisu Đomla bike”, podseća Grujović.
Svi korisnici rent a bika ove godine moraju potpisati novi ugovor, jer su pooštreni mehanizmi zaštite preduzeća od otuđenja bicikla. Naime, na kraju prošle sezone bilo je otuđeno 35 bicikala, ali je većina ipak vraćena. Ostalo je još 9 koje nisu vraćene i one su sada predmet rada izvršitelja.
„Do sada smo potpisali oko 250 ugovora. Novi ugovor predviđa brže utuženje ako se ne vrati bicikl. Angažovani su izvršitelji i jedna agencija iz Beograda. Ove godine je pooštrena kontrola i sa komunalnom inspekcijom i bicikle se ne mogu koristiti za prevoz sekundarnih sirovina. Nadamo se da će bicikl koristiti oni sugrađani kojima je potrebno da se prevezu sa jednog dela grada na drugi”, zaključuje Grujović.