Loša obuka, brzina i nedostatak zaštitne opreme, najčešći uzroci pogibije motociklista

Loša obuka, brzina i nedostatak zaštitne opreme, najčešći uzroci pogibije motociklista

18/05/2021

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Unplash

Za 16 dana maja poginulo je, vozeći motocikl ili skuter, sedam osoba. Stradalo je i troje biciklista. Najčešće ginu mladi od 16 do 30 godina. Prema rečima stručnjaka, za sve su krivi loša obuka i nepridržavanje osnovnih pravila u saobraćaju a iz policije najvljuju uvođenje motora presretača.

Nisu krivi nevešti početnici, kažu stručnjaci. Posle samo tri časa na poligonu oni sami odlaze sa probnom saobraćajnom tablicom da se sami obučavaju, što ne postoji nigde u svetu.

Retke su auto-škole koje imaju obuku sa dva motocikla gde vas prati instruktor i radio-vezom vam ukazuje na greške. Deca od 16 godina mogu da voze motore koji razvijaju brzinu i do 160 kilometara na čas a pad i pri brzini od 60 kilometara na sat može da bude smrtonosan.

“Najugroženiji su motociklisti od 18 godine pa do neke 30 godine. Nažalost ta se granica pomera, imamo puno vozača koji imaju preko 40 godina i smrtno stradaju”, kaže Vladimir Jeftić iz Asocijacija za bezbednost motociklista.

Drugi veliki faktor koji nedostaje, jeste zaštitna oprema. Polovina od onih koje voze motocikl a imali su udes nemaju odelo, a kacigu ima tek svaki treći. Mogućnost da se pogine u Srbiji na motociklu, 50 puta je veća nego da se vozi automobil. Loša je vozačka kultura, pa kad stranci dođu u Srbiju ne mogu da veruju kakvo je ponašanje naših vozača.

“Ukoliko vozač iz Milana dođe u Beograd ima 23 puta veću šansu da strada u saobraćaju u Beogradu nego u Milanu”, tvri Jeftić.

Najveći broj nesreća u gradu dešava se jer vozači razgovraju mobilnim telefonom, ne daju pokazivače pravca kretanja i naglo prave polukružna skretanja.

Kada je u pitanju jul mesec prošle godine, svaki treći bolnički krevet u Srbiji na ortopediji zauzet je zato što se tu leči neko ko je vozio motocikl ili moped.

Motocikli čine dva odsto registrovanih vozila u Srbiji a u procentu teško povređenih motociklisti čine i 23 odsto. U celokupnoj statistici, čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Loša obuka, brzina i nedostatak zaštitne opreme, najčešći uzroci pogibije motociklista". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

OBELEŽENA GODIŠNJICA EKSPLOZIJE U TREZORIMA

Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
26

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Loša obuka, brzina i nedostatak zaštitne opreme, najčešći uzroci pogibije motociklista

18/05/2021
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Unplash

Za 16 dana maja poginulo je, vozeći motocikl ili skuter, sedam osoba. Stradalo je i troje biciklista. Najčešće ginu mladi od 16 do 30 godina. Prema rečima stručnjaka, za sve su krivi loša obuka i nepridržavanje osnovnih pravila u saobraćaju a iz policije najvljuju uvođenje motora presretača.

Nisu krivi nevešti početnici, kažu stručnjaci. Posle samo tri časa na poligonu oni sami odlaze sa probnom saobraćajnom tablicom da se sami obučavaju, što ne postoji nigde u svetu.

Retke su auto-škole koje imaju obuku sa dva motocikla gde vas prati instruktor i radio-vezom vam ukazuje na greške. Deca od 16 godina mogu da voze motore koji razvijaju brzinu i do 160 kilometara na čas a pad i pri brzini od 60 kilometara na sat može da bude smrtonosan.

“Najugroženiji su motociklisti od 18 godine pa do neke 30 godine. Nažalost ta se granica pomera, imamo puno vozača koji imaju preko 40 godina i smrtno stradaju”, kaže Vladimir Jeftić iz Asocijacija za bezbednost motociklista.

Drugi veliki faktor koji nedostaje, jeste zaštitna oprema. Polovina od onih koje voze motocikl a imali su udes nemaju odelo, a kacigu ima tek svaki treći. Mogućnost da se pogine u Srbiji na motociklu, 50 puta je veća nego da se vozi automobil. Loša je vozačka kultura, pa kad stranci dođu u Srbiju ne mogu da veruju kakvo je ponašanje naših vozača.

“Ukoliko vozač iz Milana dođe u Beograd ima 23 puta veću šansu da strada u saobraćaju u Beogradu nego u Milanu”, tvri Jeftić.

Najveći broj nesreća u gradu dešava se jer vozači razgovraju mobilnim telefonom, ne daju pokazivače pravca kretanja i naglo prave polukružna skretanja.

Kada je u pitanju jul mesec prošle godine, svaki treći bolnički krevet u Srbiji na ortopediji zauzet je zato što se tu leči neko ko je vozio motocikl ili moped.

Motocikli čine dva odsto registrovanih vozila u Srbiji a u procentu teško povređenih motociklisti čine i 23 odsto. U celokupnoj statistici, čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Loša obuka, brzina i nedostatak zaštitne opreme, najčešći uzroci pogibije motociklista". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

OBELEŽENA GODIŠNJICA EKSPLOZIJE U TREZORIMA

Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine

Gradjani predlažu investicije za narednu godinu 

Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up