,


Litar benzina u junu 110 dinara: Koliko gorivo u Srbiji može najmanje da košta?

Litar benzina u junu 110 dinara: Koliko gorivo u Srbiji može najmanje da košta?

29/04/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: Blic/Marko Andrejić

Foto: Pixabay

Litar benzina u Srbiji mogao bi već u junu da košta 110 dinara, što bi u odnosu na trenutne cene na pumpama bilo pojeftinjenje za oko 15 dinara. Stručnjaci za energetiku došli su do ove cifre uzimajući u obzir kretanje nafte na svetskim berzama i značajan pad potrošnje.

Petar Stanojević, profesor na Fakultetu za bezbednost i bivši državni sekretar u Ministarstvu energetike, ocenjuje da će, na promenu krajnje cene za potrošače najviše uticati cena sirove nafte, jer se ostali troškovi ne menjaju previše, mada će logističari u narednom periodu definitivno imati niže troškove transporta.

“Zato bi cena goriva na pumpama svakako morala da ide nadole. Teško je dati preciznu procenu, ali recimo da bi litar benzina mogao da košta i do 110 dinara. To bi bila cena slična okolnim zemljama, poput Hrvatske i Crne Gore, a to su tržišta sa kojima možemo da se poredimo”, navodi sagovornik “Blic Biznisa” i dodaje da bi ta najniža cena na pumpama mogla da se pojavi kada stigne jeftinija nafta, što znači u narednih mesec-dva.

Pošto su određene količine po povoljnim cenama kupovane i pred korona krizu, on očekuje da možda i već u maju krenu dodatna sniženja.

I Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS), nedavno je rekao da “ćemo imati niže cene goriva nego ikada”. On u razgovoru za “Blic Biznis” podseća da je trend pada cene nafte uspostavljen još početkom januara i od tada se smanjuje i cena goriva u Srbiji, ali različitom dinamikom, jer cena sirove nafte nije jedini faktor koji utiče na cenu goriva.

Inače, od februara do danas pojeftinjenje je dostiglo i više od 30 dinara po litru.

“Za razliku od kratkotrajnog pojeftinjenja koje je trajalo oko tri nedelje februara 2016. godine, sada se očekuje da će cena nafte, a samim tim i cena goriva na pumpama, u dužem vremenskom periodu biti na niskom nivou. Te 2016. cena benzina je bila ispod 124 dinara, ali pored cene sirove nafte moraju se uzeti u obzir i sve druge okolnosti koje se veoma razlikuju od godine do godine i od zemlje do zemlje, ne samo pod uticajem nedaća koje donosi pandemija”, objašnjava Tomislav Mićović.

On podseća da je prodaja goriva prepolovljena, a skladišta u čitavom lancu, od nalazišta nafte do benzinskih stanica, su puna, što kao posledicu ima ozbiljno povećavanje troškova.

“Tako se svakodnevno odmeravaju, s jedne strane drastičan pad troškova zbog pada cene derivata nafte na regionalnom i globalnom tržištu i, s druge strane, rast troškova zbog svega navedenog. Kako sada stvari stoje potrošači će još dugo moći da računaju na niske cene goriva”, ističe naš sagovornik i napominje da nije dovoljno samo uporediti cene goriva između različitih zemalja, već se moraju istovremeno uporediti i uslovi poslovanja, kao i nivo državnih dažbina u ceni goriva.

“Kada je naftni sektor u pitanju značajnu prednost imaju tržišta onih zemalja koje imaju izlaz na more. Ta prednost je izraženija kada su cene derivata nafte niže, jer raste udeo troškova logistike, pa kada se u zemljama poput Srbije oni ukalkulišu u cenu, cena goriva ne može biti ista kao u zemljama Mediterana. Ipak, presudnu ulogu u formiranju maloprodajnih cena goriva igraju državne dažbine. U Srbiji su u ceni dizela od 135,40 dinara po litru fiskalna zahvatanja 82,95 dinara ili 61,3 odsto, što je ubedljivo najviše u regionu, dok su u ceni benzina od 125,90 dinara za litar dažbine 79,77 dinara ili 63,4 odsto”, navodi Mićović.

Na ovu strukturu cene podseća i Petar Stanojević.

“U ceni postoji fiksni deo koji čine akcize i razne naknade, zatim treba uzeti u obzir cenu nafte, njenog transporta, prerade i dopremanja do pumpi. Na kraju se dodaje marža kompanije i PDV. S obzirom na to da naftne kompanije trenutno imaju gubitke zbog manjeg prometa i manje potrošnje goriva, one svakako žele to da nadomeste kroz nešto više marže, a s druge strane, država verovatno žmuri na jedno oko, jer i njoj odgovara da dobije veći PDV”, kaže Stanojević u razgovoru za “Blic Biznis”.

“Država bi takođe mogla veštački da podstakne tražnju tako što bi sada kupila veće količine za obavezne rezerve, kao i za poljoprivrednike ili “pumpadžije”, i da im ponudi po povoljnijoj ceni, a da oni to vrate u nekom narednom periodu, možda i u naturi. Tako bi bili na dobitku i krajnji korisnici goriva i naftne kompanije, ali i država”, ističe Petar Stanojević.

Na ovu strukturu cene podseća i Petar Stanojević.

“U ceni postoji fiksni deo koji čine akcize i razne naknade, zatim treba uzeti u obzir cenu nafte, njenog transporta, prerade i dopremanja do pumpi. Na kraju se dodaje marža kompanije i PDV. S obzirom na to da naftne kompanije trenutno imaju gubitke zbog manjeg prometa i manje potrošnje goriva, one svakako žele to da nadomeste kroz nešto više marže, a s druge strane, država verovatno žmuri na jedno oko, jer i njoj odgovara da dobije veći PDV”, kaže Stanojević u razgovoru za “Blic Biznis”.

“Država bi takođe mogla veštački da podstakne tražnju tako što bi sada kupila veće količine za obavezne rezerve, kao i za poljoprivrednike ili “pumpadžije”, i da im ponudi po povoljnijoj ceni, a da oni to vrate u nekom narednom periodu, možda i u naturi. Tako bi bili na dobitku i krajnji korisnici goriva i naftne kompanije, ali i država”, ističe Petar Stanojević.

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Litar benzina u junu 110 dinara: Koliko gorivo u Srbiji može najmanje da košta?". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

ŽENA ZMAJ I NJENA VILA VRABAC 

Malina i suprug Živorad su njegovoj dedovini pre osam godina napravili i seosko domaćinstvo Vila Vrabac.

,Pavlovića konaci”  nezaobilazna destinacija  na mapi domaćih, ali i stranih gostiju

Braća Miloš i Mladen Pavlović  bave se  i proizvodnjom domaćih proizvoda.   Gosti mogu da očekuju tradicionalne dragačevske specijalitete po kojima je poznat ovaj kraj. 

U “Impol Sevalu” završen još jedan od projekata u cilju zaštite životne sredine

Na tržištu Evropske unije trenutno  cena jednog kupona kojim se opravdava emisija 1 tone ugljen dioksida, iznosi oko 65 do 70 evra.

CENE NA PIJACAMA U ČAČKU I UŽICU
Zatvorena Deponija “Duboko”. Transfer stanica prioritet za grad Užice

Gradonačelnica ističe i da ovo “nije trenutak za politička prepucavanja, već isključivo za odgovoran pristup rešavanju problema.”

Kliknite ovde za sve vesti iz privrede

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
70

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Litar benzina u junu 110 dinara: Koliko gorivo u Srbiji može najmanje da košta?

29/04/2020
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/Marko Andrejić
Foto: Pixabay

Litar benzina u Srbiji mogao bi već u junu da košta 110 dinara, što bi u odnosu na trenutne cene na pumpama bilo pojeftinjenje za oko 15 dinara. Stručnjaci za energetiku došli su do ove cifre uzimajući u obzir kretanje nafte na svetskim berzama i značajan pad potrošnje.

Petar Stanojević, profesor na Fakultetu za bezbednost i bivši državni sekretar u Ministarstvu energetike, ocenjuje da će, na promenu krajnje cene za potrošače najviše uticati cena sirove nafte, jer se ostali troškovi ne menjaju previše, mada će logističari u narednom periodu definitivno imati niže troškove transporta.

“Zato bi cena goriva na pumpama svakako morala da ide nadole. Teško je dati preciznu procenu, ali recimo da bi litar benzina mogao da košta i do 110 dinara. To bi bila cena slična okolnim zemljama, poput Hrvatske i Crne Gore, a to su tržišta sa kojima možemo da se poredimo”, navodi sagovornik “Blic Biznisa” i dodaje da bi ta najniža cena na pumpama mogla da se pojavi kada stigne jeftinija nafta, što znači u narednih mesec-dva.

Pošto su određene količine po povoljnim cenama kupovane i pred korona krizu, on očekuje da možda i već u maju krenu dodatna sniženja.

I Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS), nedavno je rekao da “ćemo imati niže cene goriva nego ikada”. On u razgovoru za “Blic Biznis” podseća da je trend pada cene nafte uspostavljen još početkom januara i od tada se smanjuje i cena goriva u Srbiji, ali različitom dinamikom, jer cena sirove nafte nije jedini faktor koji utiče na cenu goriva.

Inače, od februara do danas pojeftinjenje je dostiglo i više od 30 dinara po litru.

“Za razliku od kratkotrajnog pojeftinjenja koje je trajalo oko tri nedelje februara 2016. godine, sada se očekuje da će cena nafte, a samim tim i cena goriva na pumpama, u dužem vremenskom periodu biti na niskom nivou. Te 2016. cena benzina je bila ispod 124 dinara, ali pored cene sirove nafte moraju se uzeti u obzir i sve druge okolnosti koje se veoma razlikuju od godine do godine i od zemlje do zemlje, ne samo pod uticajem nedaća koje donosi pandemija”, objašnjava Tomislav Mićović.

On podseća da je prodaja goriva prepolovljena, a skladišta u čitavom lancu, od nalazišta nafte do benzinskih stanica, su puna, što kao posledicu ima ozbiljno povećavanje troškova.

“Tako se svakodnevno odmeravaju, s jedne strane drastičan pad troškova zbog pada cene derivata nafte na regionalnom i globalnom tržištu i, s druge strane, rast troškova zbog svega navedenog. Kako sada stvari stoje potrošači će još dugo moći da računaju na niske cene goriva”, ističe naš sagovornik i napominje da nije dovoljno samo uporediti cene goriva između različitih zemalja, već se moraju istovremeno uporediti i uslovi poslovanja, kao i nivo državnih dažbina u ceni goriva.

“Kada je naftni sektor u pitanju značajnu prednost imaju tržišta onih zemalja koje imaju izlaz na more. Ta prednost je izraženija kada su cene derivata nafte niže, jer raste udeo troškova logistike, pa kada se u zemljama poput Srbije oni ukalkulišu u cenu, cena goriva ne može biti ista kao u zemljama Mediterana. Ipak, presudnu ulogu u formiranju maloprodajnih cena goriva igraju državne dažbine. U Srbiji su u ceni dizela od 135,40 dinara po litru fiskalna zahvatanja 82,95 dinara ili 61,3 odsto, što je ubedljivo najviše u regionu, dok su u ceni benzina od 125,90 dinara za litar dažbine 79,77 dinara ili 63,4 odsto”, navodi Mićović.

Na ovu strukturu cene podseća i Petar Stanojević.

“U ceni postoji fiksni deo koji čine akcize i razne naknade, zatim treba uzeti u obzir cenu nafte, njenog transporta, prerade i dopremanja do pumpi. Na kraju se dodaje marža kompanije i PDV. S obzirom na to da naftne kompanije trenutno imaju gubitke zbog manjeg prometa i manje potrošnje goriva, one svakako žele to da nadomeste kroz nešto više marže, a s druge strane, država verovatno žmuri na jedno oko, jer i njoj odgovara da dobije veći PDV”, kaže Stanojević u razgovoru za “Blic Biznis”.

“Država bi takođe mogla veštački da podstakne tražnju tako što bi sada kupila veće količine za obavezne rezerve, kao i za poljoprivrednike ili “pumpadžije”, i da im ponudi po povoljnijoj ceni, a da oni to vrate u nekom narednom periodu, možda i u naturi. Tako bi bili na dobitku i krajnji korisnici goriva i naftne kompanije, ali i država”, ističe Petar Stanojević.

Na ovu strukturu cene podseća i Petar Stanojević.

“U ceni postoji fiksni deo koji čine akcize i razne naknade, zatim treba uzeti u obzir cenu nafte, njenog transporta, prerade i dopremanja do pumpi. Na kraju se dodaje marža kompanije i PDV. S obzirom na to da naftne kompanije trenutno imaju gubitke zbog manjeg prometa i manje potrošnje goriva, one svakako žele to da nadomeste kroz nešto više marže, a s druge strane, država verovatno žmuri na jedno oko, jer i njoj odgovara da dobije veći PDV”, kaže Stanojević u razgovoru za “Blic Biznis”.

“Država bi takođe mogla veštački da podstakne tražnju tako što bi sada kupila veće količine za obavezne rezerve, kao i za poljoprivrednike ili “pumpadžije”, i da im ponudi po povoljnijoj ceni, a da oni to vrate u nekom narednom periodu, možda i u naturi. Tako bi bili na dobitku i krajnji korisnici goriva i naftne kompanije, ali i država”, ističe Petar Stanojević.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Litar benzina u junu 110 dinara: Koliko gorivo u Srbiji može najmanje da košta?". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

ŽENA ZMAJ I NJENA VILA VRABAC 

Malina i suprug Živorad su njegovoj dedovini pre osam godina napravili i seosko domaćinstvo Vila Vrabac.

,Pavlovića konaci”  nezaobilazna destinacija  na mapi domaćih, ali i stranih gostiju

Braća Miloš i Mladen Pavlović  bave se  i proizvodnjom domaćih proizvoda.   Gosti mogu da očekuju tradicionalne dragačevske specijalitete po kojima je poznat ovaj kraj. 

U “Impol Sevalu” završen još jedan od projekata u cilju zaštite životne sredine

Na tržištu Evropske unije trenutno  cena jednog kupona kojim se opravdava emisija 1 tone ugljen dioksida, iznosi oko 65 do 70 evra.

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up