Nekoliko hiljada vozila našlo se u pravnom vakuumu, jer zbog nečitljivosti ili nepostojanja broja motora nisu mogla da se registruju. Na kraju je pronađena formula za vlasnike i određena procedura koju propisuje novi pravilnik. Ukoliko se uvozi vozilo i ne prođe pregled o saobraznosti, Agencija za bezbednost saobraćaja upućuje u MUP, a oni u svoje odeljenje za forenziku. Pre toga, potrebni su svi papiri o poreklu vozila ili motora koji se nalazi u njemu.
Agencija za bezbednost saobraćaja deblokirala je proces registracije i već hiljadu vozila prošlo je novu proceduru. Brzina izdavanja uverenja koja su potrebna zavisi od kapaciteta MUP-a i mogućnosti da se svaki predmet valjano obradi.
Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja kaže da tamo gde nema problema vozilo završava sa ispitivanjem.
Prema njegovim rečima ranije se javljao problem tamo gde ovlašćene laboratorije uoče probleme. Problem je nastajao zato što Agencija nije imala nadležnosti da to vozilo uputi na dalje ispitivanje.
Dodaje da su takvu nadležnost imali samo tehnički pregledi. Sada je izmenama pravilnika koji je stupio na snagu 30. januara ovaj problem rešen.
Postoji mogućnost i da ne prođete pregled forenzike MUP-a.
“Ona vozila koja su dobila negativno mišljenje forenzičkog centra neće moći nažalost da se registruju”, ističe Pešić.
Iz MUP-a smo dobili i informaciju za one koji kupuju motore na otpadima ili koji dožive da im motor jednostavno u inostranstvu otkaže poslušnost.
Novost je da ako vam se desi da motor zamenite u inostranstvu možete, ako je iste homologacione oznake, da ga prijavite na carini, odete na tehnički pregled i dobijete novu saobraćajnu dozvolu za takav automobil.
Ukoliko kupujete motor na otpadu on mora imati sve prateće dokumente, ali mora proći i proveru da li je iz ukradenog vozila ili vozila skinutog sa osiguranja, što je u nadležnosti MUP-a, pa nećete moći da ga odmah upišete u novu saobraćajnu dozvolu.