Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.
Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.
S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na “crnoj listi”. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).
Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.
Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.
– Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz – objašnjava Belin.
Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.
– Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo – naglašava Belin.
Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.
Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]
U MZ Kukići svečano predat na upotrebu novoizgradjeni teren za košarku. Investitor je ovdašnja mesna zajednica, a vrednost radova je 3,3 miliona dinara. U cilju stvaranja što boljih uslova i infrastrukture na seoskom… […]
Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.
Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.
S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na “crnoj listi”. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).
Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.
Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.
– Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz – objašnjava Belin.
Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.
– Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo – naglašava Belin.
Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.
Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.