Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

08/11/2019

Autor: 

Info Press

Izvor: Blic/S.L./M.T.

Foto: Pixabay/Agencija za bezbednost saobraćaja

Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.

Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na “crnoj listi”. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja

Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.

– Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz – objašnjava Belin.

Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.

– Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo – naglašava Belin.

Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Samouki metereolog iz Buara

Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]

Izgradjen košarkaški teren u Kukićima

U MZ Kukići   svečano predat na upotrebu novoizgradjeni  teren za košarku. Investitor je ovdašnja mesna zajednica, a vrednost radova je 3,3 miliona dinara.   U cilju stvaranja što boljih uslova i infrastrukture na seoskom… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
86

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Ko vozi najstarije automobile u Srbiji

08/11/2019
Autor:
Info Press
Izvor: Blic/S.L./M.T.
Foto: Pixabay/Agencija za bezbednost saobraćaja

Automobil u Srbiji u proseku je star nešto više od 17 godina, a najnoviji podaci pokazuju da najveći broj polovnjaka ima preko 14 godina.

Praktično, samo u ovoj godini, dakle za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partnerSrpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na “crnoj listi”. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara (vidi grafikon).

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Foto: Agencija za bezbednost saobraćaja

Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.

– Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smeli da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz – objašnjava Belin.

Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.

– Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo – naglašava Belin.

Kako je Blic Biznis pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Ko vozi najstarije automobile u Srbiji". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up