Kako da izbegnete prevare u auto-servisu

Kako da izbegnete prevare u auto-servisu

15/12/2020

Autor: 

Info Press

Izvor: RTS

Foto: Wallpaper

Mnogi, kojima su potrebni majstori za svoja vozila, a nisu zadovoljni popravkom, nisu upućeni i u svoja prava. Kako popraviti poverenje u majstore, kod koga otići, a da posao uradi profesionalno i bez namere da vam uvećava troškove. Predstavnici auto-servisera objašnjavaju gde oni vide istovremno i problem i rešenje. Pozivaju državu da se više angažuje.

Više od 100.000 dinara koštala ga je popravka automobila jer je morao da promeni tri majstora da bi problem rešio. To je iskustvo vozača koji je pomoć tražio od Nacionalne organizacije potrošača.

“Sticajem okolnosti nije se obratio, jer je bio na putu, prvobitnom servisu koji mu je na prvom mestu i obavio popravku. Tako da se on našao u jednoj nezavidnoj situaciji jer su mu drugi serviseri, pa i ovlašćeni servis, govorili da provobitna popravka nije obavljena na adekvatan način. Savet je bio da se potrošač obrati veštaku”, objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Pogrešna procena, nedovoljna stručnost, greška u radu majstora, mogući su razlozi da nakon popravke vozilo mora opet na popravku.

I s namerom mogu da vam izvuku više novca ili da bar pokušaju – predstave da su utrošili više sati rada nego što jesu, da su popravljali nešto što zapravo nisu, da ugrade polovne delove, a naplate ih kao da su novi, ubeđuju vas da zamene i ono što za zamenu nije. Ko posumnja, po mišljenje može kod drugog majstora.

I ništa ne bi trebalo počinjati bez potpisanog papira sa svim detaljima o radovima i delovima, savet je vozačima.

“Ukoliko vam neko garantuje za tačnost proračuna, on naknadno ne bi smeo da povećava cenu, ukoliko pak ne garantuje i smatra da tu može još nešto da iskrsne, maksimum koliko može da uveća cenu je 15 odsto”, objašnjava Jovanovićeva.

Kod majstora po preporuci 

Procenat loših iskustava mogao bi da bude manji odlaskom kod majstora po preporuci, smatraju upućeni.

Dragan Milutinović, novinar RTS -a navodi da ima majsora koji su, kako kaže, spremni za neku sitnicu koja košta svega desetak evra da vam uzmu i 50 evra.

“Najveći problem je u svemu tome što imamo veoma mali broj majstora koji se razumeju u svoj posao, stariji majstori polako odlaze, mlađi koji dolaze većinom se bave zamenom delova, a ne popravkom vozila, obično ta zamena delova biva sa otpada ili nekih stokova koji su veoma sumnjivog kvalteta, u principu ako odete kod majstora obavezno tražite račun gde je kupio deo i ko je za taj deo dao garanciju”, objašnjava Milutinović.

Nema garancije ni kada odete u legalan servis da ćete proći bez problema. Ne poriču to u Udruženju auto-servisera, ali tvrde primedaba je malo.

“Verujte mi to se odnosi na servise koji nisu registrovani, u Srbiji preko 55 odsto servisa radi na crno. Mi ispred Udruženja apelujemo na institucije da svi servisi koji rade na crno da se uvedu u legalne tokove”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije.

Razmere tog problema tržišna inspekcija ne vidi isto, ni u redovnim kontrolama ni po prijavama – ove godine stiglo im je, navode, 18 prijava o neregistrovanim servisima, od kojih su dve bile osnovane.

“Mi u tim kontrolama stvarno to nismo ustanovili, u smislu da je toliko nelegalnih. Tokom cele godine vršimo kontrolu privremeno odjavljenih trgovaca u APR-u, gde se naravno nalaze i auto servisi, i kontrola nelegalnih radova”, objašnjava Aleksandar Bojičić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Beograd, Ministarstvo trgovine.

Neregistrovani servisi rizični

“Kod mene u Mirijevu od Smederevskog puta do Rospi Ćuprije imate oko 30 servisa koji rade na crno, oni su u startu jeftiniji za 22 odsto od nas”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije.

Ko ide u neregistrovane servise, a najčešće se to radi zbog nižih cena, mora biti svestan rizika, podsećaju stručnjaci i nadležni. Savetuju da u registrovanim uvek tražite račun i stare delove. U slučaju da niste zadovoljni popravkom, možete izjaviti reklamaciju.

Ako ne odgovore ili ne poštuju proceduru, možete pozvate tržišnu inspekciju. A kada niste zadovoljni odgovorom, opcije su angažovanje veštaka, obraćanje organizaciji za zaštitu potrošača, opomena pred tužbu, odlazak na sud. Poruka i servisima – nezadovoljne mušterije loša su reklama, pa nemojte ulagati u nju.

, ,

Napišite komentar za ovaj članak

spisak dosadašnjih komentara za ovaj članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom.
Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kako da izbegnete prevare u auto-servisu". 
Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.

BAVARIA TEAM ČAČAK I BAVARIA CENTAR PRELJINA – AMSS

U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.

Kliknite ovde za sve oglase

pročitaj još sličnih vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Samouki metereolog iz Buara

Sedamdesetogodišnji Rade Jocić, nekadašnji radnik fabrike Prvi Partizan Fasau, penzionerske dane u užičkom selu Buar provodi neumorno prikupljajući podatke o vremenu. Za prognoze samoukog meteorologa, meštani tvrde da su nepogrešive. Meštani Buara ne… […]

Izgradjen košarkaški teren u Kukićima

U MZ Kukići   svečano predat na upotrebu novoizgradjeni  teren za košarku. Investitor je ovdašnja mesna zajednica, a vrednost radova je 3,3 miliona dinara.   U cilju stvaranja što boljih uslova i infrastrukture na seoskom… […]

Kliknite ovde za sve vesti iz društva

pretraži sajt

Broj pregleda

Brojač
52

Pregleda do sada

Hvala što pratite naš portal.

najnovije vesti

Podelite objavu

Kliknite na znak plus

Podelite vest na društvenim mrežama.

Zapratite nas na fejsbuku

VRATITE SE NA POČETAK STRANE

Impresum  •  Marketing  •  Kontakt informacije  •  Uslovi korišćenja  •  Politika privatnosti  •  Deklaracija o kolačićima  •  Pristup podacima 

2024 © Info Press - Sva prava zadržana. Web design by Real Media Factory

Kako da izbegnete prevare u auto-servisu

15/12/2020
Autor:
Info Press
Izvor: RTS
Foto: Wallpaper

Mnogi, kojima su potrebni majstori za svoja vozila, a nisu zadovoljni popravkom, nisu upućeni i u svoja prava. Kako popraviti poverenje u majstore, kod koga otići, a da posao uradi profesionalno i bez namere da vam uvećava troškove. Predstavnici auto-servisera objašnjavaju gde oni vide istovremno i problem i rešenje. Pozivaju državu da se više angažuje.

Više od 100.000 dinara koštala ga je popravka automobila jer je morao da promeni tri majstora da bi problem rešio. To je iskustvo vozača koji je pomoć tražio od Nacionalne organizacije potrošača.

“Sticajem okolnosti nije se obratio, jer je bio na putu, prvobitnom servisu koji mu je na prvom mestu i obavio popravku. Tako da se on našao u jednoj nezavidnoj situaciji jer su mu drugi serviseri, pa i ovlašćeni servis, govorili da provobitna popravka nije obavljena na adekvatan način. Savet je bio da se potrošač obrati veštaku”, objašnjava Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Pogrešna procena, nedovoljna stručnost, greška u radu majstora, mogući su razlozi da nakon popravke vozilo mora opet na popravku.

I s namerom mogu da vam izvuku više novca ili da bar pokušaju – predstave da su utrošili više sati rada nego što jesu, da su popravljali nešto što zapravo nisu, da ugrade polovne delove, a naplate ih kao da su novi, ubeđuju vas da zamene i ono što za zamenu nije. Ko posumnja, po mišljenje može kod drugog majstora.

I ništa ne bi trebalo počinjati bez potpisanog papira sa svim detaljima o radovima i delovima, savet je vozačima.

“Ukoliko vam neko garantuje za tačnost proračuna, on naknadno ne bi smeo da povećava cenu, ukoliko pak ne garantuje i smatra da tu može još nešto da iskrsne, maksimum koliko može da uveća cenu je 15 odsto”, objašnjava Jovanovićeva.

Kod majstora po preporuci 

Procenat loših iskustava mogao bi da bude manji odlaskom kod majstora po preporuci, smatraju upućeni.

Dragan Milutinović, novinar RTS -a navodi da ima majsora koji su, kako kaže, spremni za neku sitnicu koja košta svega desetak evra da vam uzmu i 50 evra.

“Najveći problem je u svemu tome što imamo veoma mali broj majstora koji se razumeju u svoj posao, stariji majstori polako odlaze, mlađi koji dolaze većinom se bave zamenom delova, a ne popravkom vozila, obično ta zamena delova biva sa otpada ili nekih stokova koji su veoma sumnjivog kvalteta, u principu ako odete kod majstora obavezno tražite račun gde je kupio deo i ko je za taj deo dao garanciju”, objašnjava Milutinović.

Nema garancije ni kada odete u legalan servis da ćete proći bez problema. Ne poriču to u Udruženju auto-servisera, ali tvrde primedaba je malo.

“Verujte mi to se odnosi na servise koji nisu registrovani, u Srbiji preko 55 odsto servisa radi na crno. Mi ispred Udruženja apelujemo na institucije da svi servisi koji rade na crno da se uvedu u legalne tokove”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije.

Razmere tog problema tržišna inspekcija ne vidi isto, ni u redovnim kontrolama ni po prijavama – ove godine stiglo im je, navode, 18 prijava o neregistrovanim servisima, od kojih su dve bile osnovane.

“Mi u tim kontrolama stvarno to nismo ustanovili, u smislu da je toliko nelegalnih. Tokom cele godine vršimo kontrolu privremeno odjavljenih trgovaca u APR-u, gde se naravno nalaze i auto servisi, i kontrola nelegalnih radova”, objašnjava Aleksandar Bojičić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Beograd, Ministarstvo trgovine.

Neregistrovani servisi rizični

“Kod mene u Mirijevu od Smederevskog puta do Rospi Ćuprije imate oko 30 servisa koji rade na crno, oni su u startu jeftiniji za 22 odsto od nas”, objašnjava Vid Ninić iz Udruženje nezavisnih auto servisera Srbije.

Ko ide u neregistrovane servise, a najčešće se to radi zbog nižih cena, mora biti svestan rizika, podsećaju stručnjaci i nadležni. Savetuju da u registrovanim uvek tražite račun i stare delove. U slučaju da niste zadovoljni popravkom, možete izjaviti reklamaciju.

Ako ne odgovore ili ne poštuju proceduru, možete pozvate tržišnu inspekciju. A kada niste zadovoljni odgovorom, opcije su angažovanje veštaka, obraćanje organizaciji za zaštitu potrošača, opomena pred tužbu, odlazak na sud. Poruka i servisima – nezadovoljne mušterije loša su reklama, pa nemojte ulagati u nju.

Napiši komentar

komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Kako da izbegnete prevare u auto-servisu". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.

Najnoviji oglasi

Izdaje se radionica za mehaničarske i limarsko-farbarske usluge u Čačku

Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111

“VINOMANIJA” ZLATIBOR 27.07.2024.GODINE PREZENTACIJA HYUNDAI “TUCSTON” – TERASA I PLATO ISPRED HOTELA PALISAD

Pridružite nam se na Festivalu  “Vinomanija” na Zlatiboru 27. julai otkrite najnovi model Hyundai Tuscona iz 2024. godine

Izdaje se stan kod hotela “Morava” u Čačku

Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33

Pogledaj sve oglase

Pročitaj slične vesti

Prvi sneg nije doneo veće probleme u Užicu

Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]

Veče frule „Duša frularskih priča“

U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]

Brend  ,,Plodovi  Srbije” uskoro  bogatiji  za  api  centar

Brend  ,,Plodovi Srbije” čije  je  sedište  u  selu  Ježevica kod  Čačka  uskoro  će  postati  bogatiji  za  api  centar .  Izgradnja  prve  sertifikovane  api  komore  je  pri   kraju ,  a ponosna  vlasnica brenda  Danijela … […]

Pogledaj sve vesti

pretraži sajt

Zapratite nas na fejsbuku

redakcija@infopress.rs

Marketing@infopress.rs

VRATITE SE NA POČETAK STRANE
angle-double-up