Za tri dana na drumovima u Srbiji poginulo je 14 osoba. Među glavnim uzrocima saobraćajnih nesreća su prekoračenje brzine i nedržanje rastojanja od vozila ispred sebe. Iz saobraćajne policije apeluju na vozače da poštuju ograničenje brzine i sve saobraćajne propise.
Iz MUP-a je najavljena pojačana kontrola učesnika u saobraćaju, veći broj policajaca na motorima, a biće kontolisano i vezivanje pojaseva na zadnjim sedištima.
Stručnjaci iz oblasti saobraćaja kažu da je ponašanje vozača na auto-putu često bahato i da se nereteko teške nesreće dešavaju jer vočači ispred vas ne daju signalizaciju gde se kreću.
“S obzirom da na auto-putu nisu predviđena ukrštanja ili prepreke, pa da vozači koče, ljudi voze mnogo voze opuštenije. Kad se na auto-putu dogodi nezgoda, onda su to obično nezgode velikih razmera tipa 200, 300 vozila”, kaže profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.
Dodaje da takve nesreće nisu nikada manje od 10 vozila u nizu samo zbog toga što vozači ne očekuju takvu radnju vozila isperd sebe.
Agencija za bezbednost saobraćaja sprovela je anononimno testiranje vozača da bi se uverili koliko brzina na auto-putu može da bude problematična.
Na auto-putevima u Srbiji za tri godine poginulo je više od 270 lica, što znači da sam auto-puput nije i garancija da se na njemu može bezbedno voziti ukoliko se ne pridržvate pravila, kažu stručnjaci.