Svi osnovci i srednjoškolci u Srbiji od 17. marta prate nastavu na daljinu. RTS je za te potrebe ustupio četiri medija. Uporedo sa tim, prosvetni radnici su razvijali i sopstvene modele ovog vida nastave. Da bi podstakli profesore da nastave sa inovativnim metodama, doneta je odluka da se nagrade njajbolji. Tim povodom je otvoren konkurs “Magija je u rukama nastavnika”.
Dušan Vasiljević iz Naleda kaže da, na iznenađenje svih, već sada ima preko 170 predloga za najbolje primere nastave na daljinu.
“Kriterijumi na osnovu kojih će predlozi biti ocenjeni su koliko su kreativni, koliko su usklađeni sa potrebama i stepenom nivoom znanja dece, koliko se primenjuje projektna nastava i koliko se primenjuju savremene tehnologije”, objašnjava Vasiljević.
Rok za prijavu predloga je do 31. maja, a mogu da se prijave svi nastavnici državnih i privatnih škola koji su izveli nastavu na daljinu, bilo da su učestvovali u TV ili onlajn nastavi.
Prva nagrada je studijsko putovanje u Finsku i Estoniju, koje su izabrane kao zemlje koje imaju najbolje obrazovne sisteme od kojih dosta može da se nauči.
“Imamo i laptopove, televizore sa kamerama, tablete, mobilne telefone, vaučere za elektronske knjige. Nadamo se da će vrlo solidan fond nagrada biti još i veći”, ističe Vasiljević.
Naglašava da će biti dodeljena i posbna nagrada publike, a da svi koji to žele mogu da vide i od petka glasaju za predloge na sajtu jpd.rs.
Urednik Obrazovno-naučne redakcije RTS-a Ilija Cerović kaže da je nastava na daljinu na programima RTS-a bila veliki profesionalni izazov za urednike, novinare, produkciju i tehniku, a posebno za nastavnike.
“Čini mi se da je nastavnicima bilo najteže jer je najveći deo njih došao u situaciju u kojoj ranije nisu bili. Bili su u situaciji da ispred sebe nemaju đake, nego su morali da pričaju u kameru, a to nije njihovo prirodno stanje. Kako je prolazilo vreme, bili su sve bolji i bolji. Prilagodili su se situaciji i stvar je izuzetno dobro funkcionisala”, ističe Cerović.
Deniz Hoti iz organizacije za razvoj karijere “Connecting” kaže da nam tehnologija omogućava da personalizujemo proces učenja.
Sa druge strane, podseća, ne smemo da zaboravimo koliko je važno da se mladi ljudi sretnu i mislim da nam je kovid to i pokazao.
“Sve škole su potencijalna čvorišta potencijalnih inovacija i važno je da postoji razmena, ne samo između vršnjaka, već i između različitih generacija. Treba da učinimo sve škole što pristupačnijim i što zanimljivijim, da one postanu generatori budućih promena i inovacija, a da tehnologiju koristimo kao resurs koji će tome doprineti”, kaže Hoti.