Efikasnost sistema 48 sati u rešavanju komunalnih problema
Efikasnost sistema 48 sati u rešavanju komunalnih problema
27/02/2019
Autor:
Dušica Polić
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
U novembru mesecu prošle godine u Užicu je pokrenut integrisani informacioni sistem “48 sati“ koji je građanima omogućio da se kroz šest predviđenih kanala komunikacije obrate nadležnim komunalnim službama i iznesu svoj problem, a u roku od 48 sati dobiju povratnu informaciju kada i kako će problem biti rešen. Za samo tri meseca funkcionisanja ovog sistema značano je poboljšana komunikacija sa građanima i uočeni su ključni nedostaci u funkcionisanja javnog sektora, ocenjuju u gradskoj upravi Užica.
Za tri meseca funkcionisanja sistema „48 sati“ bilo je ukupno 796 zahteva građana da im se neki, uglavnom komunalni, problem reši. Bez izuzetka, odgovoreno im je u roku od 48 sati, a oko 65 procenata ovih zahteva, odmah je pozitivno rešeno.
„Postoje, međutim, i oni zahtevi gde građani nisu precizno definisali šta žele i gde se nalazi problem. Takvih, nepreciznih zahteva je oko dva odsto. I u tom slučaju im je odgovoreno, kako i na koji način da zatraže pomoć. Veliki je i broj zahteva koji su u tzv. upravnom postupku, pred sudovima i pred nekim drugim organima, zahteva koji se odnose na investicije koje su u toku ili se planiraju, zahteva koji se ne mogu u kratkom roku rešiti, tako da 64,8 već rešenih pitanja građana, u svakom slučaju je zadovoljavajući“ , istakao je predsednik Skupštine grada Užica i glavni koordinator sistema „48 sati“ Branislav Mitrović.
Tri meseca za čelnike gradske uprave u Užicu bilo je dovoljno da se donese zaključak gde su najveći problemi i šta najviše muči Užičane, i to ističu kao najveću prednost sistema „48 sati“.
„Bilo je nekih velikih iznenađenja po tom osnovu. 101 zahtev, na primer, za prethodna tri meseca odnosio se na zamenu sijalica u sitemu javne rasvete. Kao gradonačelnik za prethodne tri-četiri godine od svojih saradnika nisam dobio ni jedan nagoveštaj da u toj oblasti postoji toliko problema“, kao jedan od primera naveo je gradonačelnik Užica Tihomir Petković.
Na osnovu analize podataka dobijenih posredstvom sistema “48 sati“ doneta je između ostalog i odluka da se i ove i naredne godine u budžetu grada planira po 40 miliona dinara za sređivanje sistema javne rasvete. U cilju sanacije velikih udarnih rupa u gradu, a sve po prijavama građana posredstvom ovog sistema, asfaltna baza JKP „Niskogradnja“ u Sevojnu krenula je sa radom mnogo ranije nego prethodnih godina. Kao možda, najznačajniji benefit ovog sistema biće u značajnoj meri rešenje pitanja nenadležnosti javnih službi, bolna tačka funkcionisanja javnog sektora ne samo u Užicu, već i u celoj Srbiji.
„Treća oblast u kojoj su građani imali najveći broj primedbi odnosi se na rad gradske Uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju. Primedba građana odnosi se na to da često dobijaju odgovor nenadležnosti te uprave za određen broj poslova, prevashodno problem parkiranja i uzurpaciju javnih površina. Ispostavilo se nakon analize , da ne postoje adekvatne gradske odluke koje bi omogućile nadležnost delovanja te uprave. Na osnovu toga, kao gradonačelnik, već početkom februara dao sam nalog da se krene sa radom na izradi šest novih gradskih odluka koje će rešiti i te probleme“, rekao je gradonačelnik Petković.
Sistem „48 sati“ u Užicu, po rečima glavnog koordinatora sitema, nosiće kao glavnu odrednicu pravilo da ni jedan zahtev građana ne sme imati odgovor „gradska uprava nije nadležna“.
„U slučaju da za problem nije nadležna lokalna vlast naš centralni administrator dužan je da obavesti našeg sugrađanina ko jeste nadležan. Ako je recimo, za problem nadležan neko iz republičke inspekcije jasno se u odgovoru mora naznačiti na kojoj adresi se nadležna institucija nalazi, broj telefona i kako na najbrži način ljudi mogu rešiti svoj problem. Osnovna benefit ovog sistema zapravo i jeste da se skrati put građana u traženju rešenja za njihov problem. Ne kao do sada da se građani šetaju od jednog šaltera do drugog, od jednog javnog preduzeća do drugog, već da tačno, za početak, znaju na koja vrata da pokucaju i potraže rešenje svog problema“.
Zahvaljujući sistemu“48 sati“, uspostavljanju modernije i kvalitetnije komunikacije sa građanima, grad Užice dobitnik je i posebnog priznanja u oblasti efikasnosti i delotvornosti u okviru projekta „Unapređenje dobrog upravljanja na lokalnom nivou“, a koji se realizuje u partnerstvu sa Ministarstvom za lokalnu upravu i samoupravu i Stalnom konferencijom gradova i opština.
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Efikasnost sistema 48 sati u rešavanju komunalnih problema". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Za sve naše klijente odobravamo posebne mesečne popuste i akcije kao i stalne popuste za penzionere, lica sa troje i više dece kao i za nezaposlena lica, popust 28%.
U našim poslovnicama u Bavaria centar Preljina i Bavaria Team Čačak, Vašu registraciju mozete platiti na više mesečnih rata putem čekova gradjana, putem administrativne zabrane.
Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine
Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
U organizaciji Muzičkog društva „Srpski Zlatoust“ i pod pokroviteljstvom Gradskog kulturnog centra i grada Užica, po treći put će biti organizovano tradicionalno veče frule pod nazivom „Duša frularskih priča“. U okviru bogatog muzičkog… […]
Brend ,,Plodovi Srbije” čije je sedište u selu Ježevica kod Čačka uskoro će postati bogatiji za api centar . Izgradnja prve sertifikovane api komore je pri kraju , a ponosna vlasnica brenda Danijela … […]
Efikasnost sistema 48 sati u rešavanju komunalnih problema
27/02/2019
Autor:
Dušica Polić
Izvor: TV Lav plus
Foto: TV Lav plus
U novembru mesecu prošle godine u Užicu je pokrenut integrisani informacioni sistem “48 sati“ koji je građanima omogućio da se kroz šest predviđenih kanala komunikacije obrate nadležnim komunalnim službama i iznesu svoj problem, a u roku od 48 sati dobiju povratnu informaciju kada i kako će problem biti rešen. Za samo tri meseca funkcionisanja ovog sistema značano je poboljšana komunikacija sa građanima i uočeni su ključni nedostaci u funkcionisanja javnog sektora, ocenjuju u gradskoj upravi Užica.
Za tri meseca funkcionisanja sistema „48 sati“ bilo je ukupno 796 zahteva građana da im se neki, uglavnom komunalni, problem reši. Bez izuzetka, odgovoreno im je u roku od 48 sati, a oko 65 procenata ovih zahteva, odmah je pozitivno rešeno.
„Postoje, međutim, i oni zahtevi gde građani nisu precizno definisali šta žele i gde se nalazi problem. Takvih, nepreciznih zahteva je oko dva odsto. I u tom slučaju im je odgovoreno, kako i na koji način da zatraže pomoć. Veliki je i broj zahteva koji su u tzv. upravnom postupku, pred sudovima i pred nekim drugim organima, zahteva koji se odnose na investicije koje su u toku ili se planiraju, zahteva koji se ne mogu u kratkom roku rešiti, tako da 64,8 već rešenih pitanja građana, u svakom slučaju je zadovoljavajući“ , istakao je predsednik Skupštine grada Užica i glavni koordinator sistema „48 sati“ Branislav Mitrović.
Tri meseca za čelnike gradske uprave u Užicu bilo je dovoljno da se donese zaključak gde su najveći problemi i šta najviše muči Užičane, i to ističu kao najveću prednost sistema „48 sati“.
„Bilo je nekih velikih iznenađenja po tom osnovu. 101 zahtev, na primer, za prethodna tri meseca odnosio se na zamenu sijalica u sitemu javne rasvete. Kao gradonačelnik za prethodne tri-četiri godine od svojih saradnika nisam dobio ni jedan nagoveštaj da u toj oblasti postoji toliko problema“, kao jedan od primera naveo je gradonačelnik Užica Tihomir Petković.
Na osnovu analize podataka dobijenih posredstvom sistema “48 sati“ doneta je između ostalog i odluka da se i ove i naredne godine u budžetu grada planira po 40 miliona dinara za sređivanje sistema javne rasvete. U cilju sanacije velikih udarnih rupa u gradu, a sve po prijavama građana posredstvom ovog sistema, asfaltna baza JKP „Niskogradnja“ u Sevojnu krenula je sa radom mnogo ranije nego prethodnih godina. Kao možda, najznačajniji benefit ovog sistema biće u značajnoj meri rešenje pitanja nenadležnosti javnih službi, bolna tačka funkcionisanja javnog sektora ne samo u Užicu, već i u celoj Srbiji.
„Treća oblast u kojoj su građani imali najveći broj primedbi odnosi se na rad gradske Uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju. Primedba građana odnosi se na to da često dobijaju odgovor nenadležnosti te uprave za određen broj poslova, prevashodno problem parkiranja i uzurpaciju javnih površina. Ispostavilo se nakon analize , da ne postoje adekvatne gradske odluke koje bi omogućile nadležnost delovanja te uprave. Na osnovu toga, kao gradonačelnik, već početkom februara dao sam nalog da se krene sa radom na izradi šest novih gradskih odluka koje će rešiti i te probleme“, rekao je gradonačelnik Petković.
Sistem „48 sati“ u Užicu, po rečima glavnog koordinatora sitema, nosiće kao glavnu odrednicu pravilo da ni jedan zahtev građana ne sme imati odgovor „gradska uprava nije nadležna“.
„U slučaju da za problem nije nadležna lokalna vlast naš centralni administrator dužan je da obavesti našeg sugrađanina ko jeste nadležan. Ako je recimo, za problem nadležan neko iz republičke inspekcije jasno se u odgovoru mora naznačiti na kojoj adresi se nadležna institucija nalazi, broj telefona i kako na najbrži način ljudi mogu rešiti svoj problem. Osnovna benefit ovog sistema zapravo i jeste da se skrati put građana u traženju rešenja za njihov problem. Ne kao do sada da se građani šetaju od jednog šaltera do drugog, od jednog javnog preduzeća do drugog, već da tačno, za početak, znaju na koja vrata da pokucaju i potraže rešenje svog problema“.
Zahvaljujući sistemu“48 sati“, uspostavljanju modernije i kvalitetnije komunikacije sa građanima, grad Užice dobitnik je i posebnog priznanja u oblasti efikasnosti i delotvornosti u okviru projekta „Unapređenje dobrog upravljanja na lokalnom nivou“, a koji se realizuje u partnerstvu sa Ministarstvom za lokalnu upravu i samoupravu i Stalnom konferencijom gradova i opština.
Napiši komentar
komentari
Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena * zvezdicom. Info Press zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara. Komentare koji sadrže govor mržnje, uvrede i psovke, kao i komentare koji se ne odnose na vest, ne objavljujemo.
Spisak dosadašnjih komentara za članak "Efikasnost sistema 48 sati u rešavanju komunalnih problema". Podelite vaše mišljenje sa nama. Pošaljite komentar klikom na dugme - napišite komentar.
Izdajem radionicu za mehaničarske usluge sa 4 dizalice u užem centru grada. Izdajem radionicu za limarsko- farbarske usluge sa komorom u užem centru grada. Informacije možete dobiti na: 062/162 1111
Izdajem stan stan u kvalitetnoj novogradnji kog hotela Morava u Čačku. Stan je kompletno namešten, površine 35 m2. Informacije možete dobiti na: 064/ 148 03 77 064 /510 78 33
Svake godine, pa tako i ove, obeležena je 83 godišnjica tragično nastradalim radnicima i građanima u Fabrici oružja i municije 22. novembra 1941. godine
Praksa je pokazala da gradjani vole da se pitaju , odnosno da daju svoje sugestije I predloge o izgradnji nekih infrastrukturnih objekata koji nedostaju u njihovoj lokalnoj zajednici.
Sneg koji je noćas i jutros padao na području Grada Užica, kao i na teritoriji užičkih seoskih mesnih zajednica, nije izazvao veće probleme. U višim delovima grada formiran je snežni pokrivač od deset… […]
Ovaj web sajt koristi kolačiće kako bi izvršavao određene funkcionalnosti, te radi analize poseta i prilagođavanja sadržaja. Načini prikupljanja, obrade i upravljanja ličnim podacima, definisani su dokumentom Politika privatnosti.
Obavezni kolačići
Obavezni kolačići su oni koji omogućavaju neometan rad sajta. Drugačije se nazivaju i funkcionalnim kolačićima. Njihovim isključivanjem ispravan rad ovog sajta ne bi bio moguć, te se oni nalaze u ovoj kategoriji obaveznih.
Ukoliko isključite ove kolačiće, nećemo biti u mogućnosti da zapamtimo vaša podešavanja privatnosti i obaveštenje o kolačićima biće iznova učitano na svakoj stranici koju posetite.
Analitički i marketinški kolačići
Ovi kolačići nam omogućavaju da prikupimo podatke o načinima korišćenja sajta i dalje unapređujemo sajt, kako bismo mogli da pružimo korisne i kvalitetne informacije, te pozitivna i personalizovana korisnička iskustva.
Molimo vas odobrite obavezne kolačiće kako bismo mogli da upamtimo vaša podešavanja.