Ugovor je dodeljen Štrabagu (Strabag AG i Strabag d.o.o.), a ova odluka doneta je, kako se navodi na sajtu Koridora, u četvrtak, 16. septembra.
Radi se, naime, o izgradnji drugog kolovoza i rekonstrukcije postojećeg, približne dužine 5,1 kilometar, između petlje Merošina i petlje Merošina 1. Radovi obuhvataju i izgradnju mostova, petlje Merošina 1, nadputnjaka, propusta, lokalnih puteva i druge pripadajuće poslove.
U zvaničnom obaveštenju se navodi da je ukupna vrednost ugovora 2.655.565.908,59 dinara, odnosno nešto manje od 22,7 miliona evra. To je za oko 2 miliona evra više od početne procenjene vrednost ugovora koja je bila 2.420.500.000,00 dinara (nešto manje od 20,7 evra).
Pomenut potez (Merošina-Merošina 1) deo je prvog sektora auto-puta od Niša do Merdara. Taj sektor proteže se od Niša do Pločnika i, podsetimo, sastoji se od sledećih deonica:
– Deonica 1 (5,5 kilometara) počinje na postojećoj petlji “Merošina (Prokuplje)” na koridoru autoputa E-75 i završava se posle planirane petlje “Merošina- istok”;
– Deonica 2 (8,8 kilometara) počinje posle petlje “Merošina-istok” i završava se pre planirane petlje “Prokuplje-istok”;
– Deonica 3 (12,8 kilometara) prolazi kroz građevinsko područje Prokuplja. Po izlasku iz tunela u severozapadnom delu Prokuplja, koridor se vraća u dolinu reke Toplice. Deonica obuhvata planirane petlje “Prokuplje – istok” i “Prokuplje – zapad”;
– Deonica 4 (5,6 kilometara) počinje u dolini reke Toplice po izlasku koridora auto-puta iz građevinskog područja Prokuplja i završava se neposredno posle planirane petlje “Beloljin”;
– Deonica 5 (6,8 kilometara) počinje posle planirane petlje “Beloljin” i završava se u blizini parkirališta
Drugi sektor ide od Pločnika do Merdara, a sastoji se od još tri deonice:
– Deonice 6, 7 i 8 počinju u blizini parkirališta Pločnik i završavaju se na administrativnom prelazu “Merdare”.
Kako su iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nedavno naveli za B92. net, na auto-putu Niš-Merdare je predviđena izgradnja 88 mostova, 7 denivelisanih raskrsnica i 35 tunela.
“Početak radova na izgradnji prve deonice planiran je u novembru 2021. godine. Izgradnja deonica 2, 3 i 4 predviđena je da ide sukcesivno i početak radova očekuje se tokom 2022. godine”, poručili su iz Ministarstva.